صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۸ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
مسئول بسیج سازندگی سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه مطرح کرد؛

زلزله کرمانشاه بالاترین حجم فعالیت اردوهای جهادی در سال 96/ هزاران گروه جهادی تعطیلات نوروز در کرمانشاه

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: هزار گروه جهادی از سراسر کشور در تعطیلات عید نوروز برای ساخت خانه‌های آسیب دیده از زلزله و کمک به مردم کرمانشاه به این استان خواهند آمد.
کد خبر : 263399

حسین قبادی بصیر در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در تشریح عملکرد گروه‌های جهادی در سال گذشته، بیان داشت: سال 96 با برگزاری اردوهای یک‌روزه و هفتگی در استان کرمانشاه حدود 15 هزار نفر روز اردوی جهادی داشتیم که در کارهایی چون رنگ‌آمیزی مدارس، کمک به خانواده‌ها و افرادی که توانایی انجام کار ندارند، ساخت خانه برای نیازمندان، ساخت مدرسه و کارهای عام‌المنفعه و... فعالیت داشتند. در بحث کشاورزی، دامداری، شیلات و دام و طیور با همکاری جهاد کشاورزی و شیلات نیز اقدامات خوبی انجام شده است.


وی با بیان اینکه زلزله کرمانشاه از موارد دیگری بود که بیشترین حجم کاری اردوهای جهادی به آن اختصاص یافت، تصریح کرد: بیش از 6 هزار و 500 نفر از بسیجیان کل کشور در جریان زلزله در منطقه کرمانشاه حاضر شدند و کارهایی از قبیل اسکان موقت و اضطراری، تولید اقلام عمرانی، آواربرداری، ترمیم اضطراری دستشویی‌ها و حمام‌ها، جانمایی و آماده‌سازی سکو برای نصب کانکس و ... را انجام دادند. اکنون هم که مشغول کارهای ساخت خانه‌های دائمی هستیم.


مسئول بسیج سازندگی سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه درباره حضور گروه‌های جهادی در ایام نوروز در این استان گفت: هزار گروه جهادی از سراسر کشور در تعطیلات عید نوروز برای ساخت خانه‌های آسیب دیده از زلزله و کمک به مردم کرمانشاه به این استان خواهند آمد.


قبادی‌بصیر با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی سلامت در ارائه خدمات پزشکی عمومی و تخصصی به محرومان اظهارداشت: پزشکان متخصص و مهندسان کشاورزی و دام‌پزشکان برای خدمات رسانی و ارائه مشاوره به همه اقشار مرم و روستائیان حضور دارند.


وی با بیان اینکه بسیج سازندگی استان کرمانشاه بیشترین حضور را در گروه‌های جهادی منطقه داشته است، اضافه کرد: در بحث آموزش های فنی و حرفه ای و صنایع دستی نیز با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی هماهنگی های لازم انجام شد و این آموزش ها ارائه شد و این آموزش ها در زمینه توانمندسازی جوانان ما نقش مفید و موثری داشت.


مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه دومین مرحله از بحث اشتغال اعطای تسهیلات خرد اشتغالزایی است، گفت: سازمان بسیج سازندگی پیگیر این موضوع است و امسال قریب 5 میلیارد تومان اعتبار وام های اشتغال خرد اقتصاد مقاومتی را به استان کرمانشاه تخصیص داده است.


قبادی بصیر افزود: بیش از 60 تا 70 درصد آمار متقاضیان در این زمینه که حدود 300 نفر است، جذب شدند و از این وام ها استفاده کردند.


مسئول بسیج سازندگی سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه با اشاره به برخی طرح‌های اجرا شده در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: ما در مراکز و ساختمان‌های مازاد متعلق به سپاه حضرت نبی اکرم(ص) از جمله پادگان کربلای قدیم تدابیری اندیشیده‌ایم و اکنون دهکده اقتصاد مقاومتی است.


وی افزود: همچنین ساختمان چاپخانه قدیم مورد استفاده قرار گرفته و اکنون در آنجا 15 واحد فعال تولیدی ‌داریم که اکنون مشغول کار هستند و در این واحدها هم بیش از 30 نفر فعالیت می‌کنند.


مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه تصریح کرد: اکنون واحدهای مستقر در چاپخانه قدیم در عرصه تولید قارچ فعالیت می‌کنند و دو نوع قارچ صدفی و دکمه‌ای در آنجا تولید می‌شود. همچنین کارآفرینان این مرکز پیگیر تولید یک نوع قارچ دارویی در این مکان هستند و ما نیز به آنها کمک می کنیم.


وی خاطرنشان کرد: 15 واحد فعال اشتغالزایی در این مرکز وجود دارد و پیگیر ایجاد دو واحد صنعتی دانش بنیان نیز در این مرکز هستیم.


مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای چهار طرح آبرسانی در سطح روستاهای استان و در قالب طرح محرومیت زدایی سپاه در سال 96، گفت: این طرح‌ها سه طرح آب شیرین روستایی و یک طرح آبرسانی به منطقه سرین بود و 20 روستا از آن منتفع شدند. یک پروژه آبرسانی آب کشاورزی هم با استفاده از قنات محلی در سنقر داشتیم که به کمک جهاد کشاورزی انجام شد و قریب به یک میلیارد تومان هزینه داشت و حدود 300 هکتار زمین روستایی را تحت پوشش گرفت.


مسئول بسیج سازندگی سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه همچنین افتتاح پل در روستای سرآسیب به مناسبت دهه فجر را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته توسط بسیج سازندگی در سال گذشته عنوان کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: زلزله کرمانشاه
ارسال نظر