صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶

آغاز نوسازی ون و تاکسی‌های فرسوده پس از وقفه 10 ساله

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفت: نوسازی تاکسی های ون برای اولین بار پس از ده سال با تسهیلات 60 میلیونی و یارانه 20 میلیون تومانی از سوی سازمان تاکسیرانی تهران انجام می شود.
کد خبر : 263249

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از تاکسیرانی، علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از آغاز پروسه نوسازی ون‌های فرسوده ناوگان تاکسیرانی خبر داد و گفت: تاکسی‌های ون موجود از یک سو به دلیل فضای داخلی نامناسب باعث نارضایتی شهروندان شده و از سوی دیگر به دلیل فرسودگی بیش از حد برای تاکسیرانان نیز مشکلات زیادی ایجاد کرده است و باتوجه به نبود گزینه با کیفیت مناسب و قیمت اقتصادی برای جایگزینی این ون‌های فرسوده، مذاکره با خودروسازهای مختلف به سرانجام نرسیده و در حدود 10 سال متوقف مانده بود.


وی ادامه داد: اخیرا با تغییر مدیریت شهری و نگاه ویژه شهردار تهران و پشتیبانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، مبنی بر حمایت از نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری و همچنین رایزنی‌های صورت گرفته با ستاد حمل و نقل و سوخت کشور، تلاش‌های انجام شده منجر به عقد قرارداد همکاری با شرکت پارس خودرو از گروه خودروسازی سایپا مبنی بر نوسازی ون‌های فرسوده مدل 2007 با جایگزینی ون هایس برلیانس با یارانه ویژه تاکسیرانی شد.


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به افزایش ظرفیت صندلی در این ون‌ها، گفت: با جای گیری تعداد بیشتر مسافر، تعداد خودروی کمتری در سطح شهر تردد کرده و با این شرایط کمک قا بل توجهی به مباحث زیست محیطی و آلودگی هوای شهر تهران خواهیم داشت.


قنادان تصریح کرد: دارندگان ون تاکسی مدل 2007، جهت نوسازی ون خود با ون مدرن‌هایس برلیانس، علاوه بر ارزش اسقاط ون‌ها که 12 میلیون تومان است 20 میلیون تومان هم یارانه ویژه تاکسیرانی از محل اعتبارات شهرداری تهران در این حوزه دریافت خواهند کرد. بر این اساس، دارندگان تاکسی ون‌ با آورده 12 میلیون تومان می‌توانند در فاز اول طرح که با تعداد محدود آغاز شده، ثبت نام خود را در سامانه نوسازی شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی تحت پوشش سازمان انجام دهند.


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه «وام 60 میلیون تومانی سایپا در قالب لیزینگ بدون نیاز به ضامن و با اقساط 60 ماهه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد»، گفت: «خوشبختانه با این اقدام گروه خودرو سازی سایپا مشکل معرفی ضامن به بانک‌ها به جهت دریافت وام به‌طور کلی از میان برداشته شده است».


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با ستاد حمل و نقل و سوخت برای تسهیل امکان نوسازی ون‌های 2007 تصریح کرد: بر اساس مصوبات قانونی واردکنندگان خودرو باید براساس نوع خودرو تعدادی گواهی اسقاط به ستاد حمل و نقل و سوخت ارائه کنند، بر اساس این مذاکره و پیگیری‌های سازمان تاکسیرانی، اگر این گواهی های اسقاط که ارزش آن حدود 16 میلیون تومان است قبل از مصوبه هیات وزیران در خصوص واردات خودرو به ستاد حمل و نقل و سوخت کشور ارائه شود، این تاکسی ون ها از ارائه گواهی‌های اسقاط معاف می‌شوند.


قنادان تاکید کرد: با توجه به محدود بودن تعداد ون‌ها در فاز اول این طرح، اولویت ثبت نام با تاکسیرانانی است که در خطوط فعالیت مستمر داشته و در شرایط آب و هوایی خاص خدمات بهتری را به شهروندان ارائه کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر