صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۴۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
پیشنهاد اندیشکده آمریکایی به دولت ترامپ؛

با قرار دادن مشوق‌هایی وارد مذاکره با ایران شوید

«شورای آتلانتیک» از شرایط حساس نظامی منطقه و نیاز ایران به برنامه موشکی سخن گفته اما در عین حال بر خلع سلاح ایران از موشک های بالستیک تاکید می ورزد.
کد خبر : 263186

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، اندیشکده «شورای آتلانتیک» با انتشار یادداشتی به دولت ترامپ پیشنهاد داده با مذاکره و استفاده از روش های دیپلماتیک تلاش کند برنامه موشکی ایران را متوقف سازد.


نکته جالب این جاست که این اتاق فکر آمریکایی از شرایط حساس نظامی منطقه و نیاز ایران به برنامه موشکی سخن گفته اما در عین حال بر خلع سلاح ایران از موشک های بالستیک تاکید می ورزد!


در ابتدای این نوشتار می خوانیم: آمریکا باید برای توقف آزمایش های موشکی ایران، مشوق هایی پیشنهاد دهد.


شورای آتلانتیک افزود: دولت ترامپ فشارها بر متحدان اروپایی را افزایش داد تا با اقدامات جدید علیه برنامه موشکی ایران موافقت کنند.


واشنگتن، ایجاد محدودیت بر برنامه موشکی ایران را شرط حفظ اقدام جامع مشترک موسوم به برجام قرار داده است.


براساس این گزارش، آمریکا با استناد به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل بارها از ایران خواسته از آزمایش موشک های بالستیک خودداری ورزد. آمریکایی ها همچنین به آنچه "شواهد انتقال موشک های ایران به یمن و نقض قطعنامه شورای امنیت" می خوانند پرداخته اند.


این نوشتار می افزاید: ایران خواسته های آمریکا را رد کرده و چنین استدلال می کند که برنامه موشکی این کشور برای اهداف دفاعی است. ایران همچنین تاکید دارد که متن قطعنامه سازمان ملل درخصوص آزمایش های موشکی، به صورت الزام آور نیست.


کشورهای اروپایی هم با آمریکا و هم با ایران رایزنی کرده اند اما هنوز مطمئن نیستند که دولت ترامپ چه می خواهد. اروپایی ها همچنین نگرانند از آن ها خواسته شود که درخواست های جدیدی را برای حفظ برجام از ایران مطالبه کنند.


در ادامه این گزارش به شرایط حساس نظامی ایران در غرب آسیا اشاره شده که با دشمنانی چون عربستان سعودی و اسرائیل روبروست و آمریکا هم پایگاه های نظامی زیادی در منطقه دارد.


شورای آتلانیتک همچنین اشاره کرده که ایران سال هاست تحت تحریم های تسلیحاتی قرار دارد و به همین علت نتوانسته جت های جنگنده و دیگر ادوات جنگی پیشرفته را خریداری کند.


این نوشتار می افزاید: ایران در سال های پس از جنگ عراق بر روی ارتقای موشک های بالستیک خود کار کرده است. در حال حاضر این کشور بزرگترین دارایی در زمینه موشک های کوتاه برد و بلند برد بالستیک را در منطقه از آن خود دارد.


به نوشته اندیشکده آمریکایی، تهران، قدرت موشکی خود را عاملی بازدارنده می داند که می تواند به کمک آن در مقابل تهدیدهای احتمالی منطقه ای اقدمات تلافی جویانه انجام دهد.


در این یادداشت همچنین اشاره شده که ایرانی ها خاطرات تلخ دوران جنگ با عراق را به خاطر دارند که چگونه کشورهای مختلف از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و عربستان به تجهیز نظامی و کمک مالی صدام شتافتند اما از ایران حمایتی نشد بنابراین آن ها در حفظ توان نظامی خود مصمم هستند.


شورای آتلانتیک در عین حال به واشنگتن پیشنهاد داده که با متعادل ساختن خواسته ها و قرار دادن مشوق های اقتصادی و غیراقتصادی برای ایران با این کشور وارد مذاکره شود تا بتواند آزمایش های موشکی ایران را متوقف سازد.


انتهای پیام/

ارسال نظر