صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۷ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
رئیس دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی دانشگاه تهران:

مسئولان برای ارائه راهکار علمی باید به دانشگاه‌ها اعتماد کنند

رئیس دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی دانشگاه تهران با اشاره به اعتراضات اخیر جامعه ایرانی، موضوع کنگره ملی روان‌شناسان ایران را مدیریت رفتارهای تهاجمی و ارتقای امنیت عنوان کرد و گفت: مسئولان برای ارائه راهکار علمی باید به دانشگاه‌ها اعتماد کنند.
کد خبر : 263097

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر خدایاری‌فرد در نشست خبری سومین کنگره ملی روان‌شناسان ایران که ظهر امروز در دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد، درباره این کنگره و اهداف برگزاری آن اظهار داشت: سومین کنگره ملی روان‌شناسان ایران، بزرگترین رخداد جامعه روان‌شناسان ایران است. محورهای تعیین شده برای این کنگره براساس مشورت با همه رؤسای دانشکده‌های روان‌شناسی ایران و صاحبنظران این حوزه تهیه شده است.


وی ادامه داد: این کنگره طی سه روز از نهم تا یازدهم اسفند برگزار می‌شود.


خدایاری‌فرد یکی از مهم‌ترین محورهای این کنگره را روان‌شناسی اجتماعی اعلام کرد و گفت: ما معتقدیم فردی که متولد می‌شود می‌توان بسیاری از جوانب پیش‌روی او را پیش‌بینی کرد. برای جامعه هم همین‌طور است؛ مطمئنا می‌توان بحران‌های جامعه را پیش‌بینی و پیشگیری کرد.


وی بحث مدیریت رفتارهای تهاجمی را به دلیل اتفاقات اخیر جامعه ایرانی یکی از محورهای مهم این کنگره دانست و گفت: مدیریت رفتارهای تهاجمی و ارتقای امنیت اجتماعی تم اصلی این کنگره قرار گرفته است. بسیاری از مسئولان کشور ما در مدیریت جنگ بوده‌اند و می‌دانند که هیچ بمبی بدون چاشنی منفجر نمی‌شود و همه هم می‌دانند که وضعیت جامعه ما به چه صورت است. هم می‌توان این میدان مین را با لگد کردن زمین منفجر کرد و هم می‌توان به راحتی و آرامی مین‌ها را خنثی کرد.


رئیس دانشکده روان‌شناسی دانشگاه تهران ادامه داد: آمریکا، اسرائیل، سلطه‌گران و منافقین هرکدام یک بمب هستند که وجود دارند، ولی ما می‌توانیم آنها را منفجر کنیم یا به راحتی چاشنی آنها را خنثی کنیم.


وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این کنگره این است که به مسئولان و مدیران بگوییم به دانشگاه و روان‌شناسان اعتماد کنید. آنها باید از دانشگاه راهکار بخواهند.


خدایاری‌فرد با اشاره به کتابی با عنوان «شورش‌گری» که 40 سال پیش CIA منتشر کرده است، گفت: در این کتاب راه‌های علمی وجود دارد که یک جامعه را چگونه می‌توان دچار بحران کرد، چگونه می‌توان مدیریت کرد و چگونه می‌توان از بحران خارج کرد. آنها برای ما برنامه‌ریزی دارند و گاهی اوقات هم متاسفانه ما همان رفتارهایی را انجام می‌دهیم که آنها می‌خواهند. ما قصد داریم در این کنگره به مسئولان کشور گزارش‌های مختلفی بدهیم و راهکار علمی ارائه دهیم تا مبادا کاری کنیم که آنها برای‌مان برنامه‌ریزی کرده‌اند. هر نوع برخورد تند با اعتراضات مدنی یعنی افزایش فشار و اعتراض و این همان چیزی است که آنها برای ما برنامه‌ریزی کرده‌اند.


رئیس کنگره ملی روان‌شناسان ایران اضافه کرد: البته شاید دانشگاه‌ها هم مقصر باشند؛ ما هم شاید شرایط را نداشته‌ایم تا با این صراحت بیان کنیم ولی بالاخره باید از یک جایی شروع شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه تهران
ارسال نظر