صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۹ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۷

نبرد ملی‌پوشان فوتبال با جنگجویان صحرا در قلب اروپا

تیم ملی در راستای آماده‌سازی جهت حضور در جام جهانی روسیه در یک دیدار دوستانه به مصاف الجزایر می‌رود.
کد خبر : 263086

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال جهت آماده‌سازی برای حضور قدرتمند در جام جهانی 2018 روسیه، امروز در یک دیدار دوستانه در اتریش به مصاف تیم ملی الجزایر می‌رود.


کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی به دلیل همگروهی با دو کشور اروپایی و یک کشور آفریقایی سعی دارد دیدارهای دوستانه‌ای که برای تیم ملی درنظر می‌گیرد با سبک بازی کشورهای مراکش، اسپانیا و پرتغال همخوانی داشته باشند و به همین دلیل الجزایر را برای ارزیابی شاگردانش مدنظر قرار داد.


برخلاف اکثر تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی که بازی تدارکاتی با تیم‌های بزرگ دنیا را دستور کار خودشان قرار دادند اما فدراسیون فوتبال ایران بازی با تیمی که در رده‌بندی فیفا چند پله از تیم ملی فوتبال ما پایین‌تر قرار دارد را انتخاب کردند. تیم ملی قبل از این دیدار در تونس به مصاف تیم ملی این کشور رفت که با یک گل مغلوب تونسی ها شد.


کی‌روش که همیشه از تدارکات برای آماده‌سازی تیم ملی گله‌مند بود مدعی است که از ارتباطات شخصی‌اش استفاده کرد تا تیم ملی بتواند این بازی دوستانه را با تیم ملی الجزایر انجام دهد.


فدراسیون فوتبال هم در این مدت سعی کرده است تا بازی‌های تدارکاتی خوبی برای تیم ملی درنظر بگیرد اما جای خالی بازی با تیم‌های بزرگ دنیا با توجه به حضور دو تیم قدرتمند فوتبال جهان در گروه ایران خالی است. شاید لازم باشد که بازیکنان تیم ملی برای تقابل با بازیکنان اسپانیا و پرتغال تجربه بازی جلوی فوتبالیست‌های بزرگ دنیا را کسب کنند و همانطور که کی‌روش چند ماه قبل اعلام کرد، بازیکنان ایران توان ایستادن مقابل بازیکنان بزرگی چون رونالدو، ایسکو و آسنسیو را ندارند بهتر بود تا بازیکنان تیم ملی قبل رویارویی با چنین ستاره‌هایی تجربه حضور مقابل بزرگان فوتبال دنیا را کسب می‌کردند.


تیم ملی بعد از اردوی چند روزه در کشور تونس و بازی تدارکاتی که با این کشور انجام داد راهی اتریش شد تا در یک دیدار دوستانه مقابل الجزایر به میدان برود.


الجَزایر کشوری است در شمال قاره آفریقا، میان مراکش و تونس که پایتختش الجزیره نام دارد. مساحت آن ۲/۳۸۱/۷۴۱ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۳۵/۳۶۹/۰۰۰ نفر است.


فدراسیون فوتبال الجزایر در سال 1962 میلادی تاسیس شد و دو سال بعد یعنی در سال 1964 به عضویت فیفا درآمد. این تیم که یکی از تیم‌های قدرتمند فوتبال آفریقا به حساب می‌اید در شمال آفریقا واقع شد که فوتبالدوستان این کشور لقب جنگجویان صحرا را برای تیم ملی خودشان درنظر گرفتند.


هدایت تیم ملی الجزایر بر عهده رباح ماجر است.


رتبه در فیفا


این تیم در حال حاضر در رده 57 فیفا قرار دارد و بهترین رتبه‌ای که تاکنون در رده‌بندی فیفا داشته است مربوط به اکتبر 2014 است که در مکان پانزدهم دنیا بود و بدترین رتبه این کشور هم ژوئن 2008 بود که در مکان صدو سوم دنیا قرار گرفت.


بهترین و بدترین نتایج ملی


در تاریخ 17 آگوست 1973 تیم ملی الجزایر توانست با نتیجه 15-1 تیم ملی یمن را شکست دهد تا بهترین نتیجه این تیم در تاریخ فوتبال الجزایر ثبت شود.


در تاریخ 5 می 1980 در کشور آلمان تیم ملی الجزایر با نتیجه 5-0 در مقابل تیم آلمان غربی بد ترین شکست خود را تجربه کرد.


حضور در جام جهانی


الجزایر تاکنون 4 بار در سال‌های ۱۹۸۲ و ۱۹۸۶ و 2010 و 2014 در جام جهانی شرکت کرده است و بهترین عملکرد این تیم در جام جهانی مربوط به جام جهانی 2014 برزیل بود که موفق شد به جمع 16 تیم برتر این رقابت‌ها صعود کند.


قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا


الجزایر تاکنون در 17 دوره رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا شرکت کرده است که تنها یکبار موفق شد در سال 1990 که میزبان این رقابت‌ها بود به قهرمانی برسد. همچنین الجزایری‌ها موفق شدند در سال 1980 به مقام نائب قهرمانی جام ملت‌های آفریقا دست یابند و همچنین دو مقام سومی را در سال‌های 1984 و 1988 کسب کردند.


از رقبای سنتی تیم ملی الجزایر در آفریقا را میتوان تیم های مراکش، تونس و مصر که به تازگی تبدیل به یک رقیب اصلی برای این تیم شده است را نام برد.



تاریخچه بازی ایران و الجزایر


تیم ملی فوتبال مردان بزرگسالان الجزایر و ایران تاکنون ۲ بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. حاصل این ۲ بازی، ۱ پیروزی برای الجزایر و ۱ پیروزی برای ایران بوده است. گل زده الجزایر ۲ و گل زده ایران نیز ۲ گل بوده است.


بازیکنان معروف الجزایر


الجزایر بازیکنان زیادی دارد که در لیگ‌های معتبر کشورهای اروپایی حضور دارند و از جمله مهمترین بازیکنان تیم ملی این کشور می‌توان به این بازیکنان اشاره کرد: کارل مدیانی(سیوااسپور ترکیه)آیسا ماندی(رئال بتیس اسپانیا)لیاسین کادامورو(نمس فرانسه)یاسین براهیمی(پورتو پرتغال)ریاض ماهرز(لسترسیتی انگلیس)عبدالمومن جابو(النصر عربستان)سفیان هانی(اسپارتاک مسکو روسیه)اسماعیل بن ناصر(امپولی ایتالیا)زین الدین فرهات(لوهاور فرانسه) اسلام سلیمانی(نیوکاسل انگلیس) و بغداد بونجاح(السد قطر)


بازی با الجزایر که یکی از تیم‌های بزرگ قاره اروپا است و شباهت زیاد سبک بازی این تیم به مراکش می‌تواند کمک زیادی به کی‌روش کند تا در اولین بازی‌اش در جام جهانی با شناخت بیشتری مقابل مراکش قرار بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر