صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۸ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی:

کم کاری در والیبال ساحلی نسبت به سالنی فاحش است

سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی گفت: کم کاری در والیبال ساحلی نسبت به والیبال سالنی بسیار فاحش بوده و متاسفانه خیلی کم به آن بها داده شده‌است.
کد خبر : 262902

رضا ناینی سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره سطح مسابقات تور جهانی ساحلی سه ستاره کیش گفت: سطح کیفی مسابقات مثل همیشه بالا بود و حتی می توانم بگویم نسبت به سال گذشته سطح مسابقات بالاتر هم است چرا که تیم‌ها‌ی زیادی که شرایط میزبانی ایران را در سال گذشته دیده بودند در مسابقات امسال شرکت‌کردند.


وی گفت: البته امسال سه تیم برتر سال گذشته حضور نداشتند به این دلیل که بعد از مسابقات تور جهانی کیش رقابت های آمریکا برگزار می شود و آنها برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند که بر این اساس تیم‌های آمریکا، لهستان و لتونی جایگزین آنها شدند.


وی در مورد دلایل حذف تیم‌های ایرانی درتور جهانی اظهار کرد: ببینید والیبال ساحلی در آسیا خیلی قدرتمند نیست و واقعا ما در این حوزه از دیگر قاره ها عقب هستیم، ایران هم درست است که در سال 2017 قهرمانی آسیا را از آن خود کرد اما در این رقابت‌ها نتوانست از پس حریفانش برآید البته ما نتیجه‌بازی‌ها را با اختلاف امتیاز ناچیز واگذار کردیم و با توجه به اینکه ما تنها 25 روز تمرین داشتیم، تلاش کردیم شرایطی به وجود بیاوریم که مقابل تیم‌ها قدرتمند شرکت کننده عملکرد قابل قبولی داشته باشیم .البته فکر کنم مهمترین علت حذف تیم های ایرانی هم این بود که بازیکنان در شرایط پایانی به دلیل تجربه پایین نتوانستند از پس تیم حریف برآیند و شکست خوردند.


وی در مورد جذب مربی خارجی گفت: تقریبا یک سال است که در فدراسیون صحبت از جذب مربی خارجی است، واقعا ما در والیبال ساحلی به دلیل ضعف قاره آسیا در این رشته به دانش مربی خارجی نیاز داریم، قطعا حضور مربی خارجی شرایط را تغییر می دهد، در گذشته کیودایی به مدت شش ماه با تیم ملی ساحلی کار کرد که در همین مدت کوتاه تجربه زیادی به بازیکنان و مربیان انتقال داد.


ناینی در پاسخ به اینکه قرار بود از بازیکنان تیم های پایه در این مسابقات استفاده کنند اما چرا این اتفاق نیفتاد، عنوان کرد: ما در جلساتی که داشتیم تصمیم بر این شد که بازیکنان تیم های رده پایه در این مسابقات شرکت کنند تا تجربه به دست بیاورند اما متاسفانه یکی دو نفر از آنها آسیب دید و چندنفر دیگر آنها هم سرباز بودند و باتوجه به اینکه برای حضور در این مسابقات باید در سایت فدراسیون جهانی با شماره پاسپورت آنها را ثبت نام می‌کردیم این شرایط مقدور نبود. البته چندبازیکن هم درگیر مسابقات سالنی بودند بنابراین ما با همان ترکیب قبلی سال گذشته حاضر شدیم.


سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی در پاسخ به اینکه آیا برگزاری این رقابت ها برای ایران زود نبود،عنوان کرد: وقتی ایران میزبانی این مسابقات را سه سال پیش گرفت،فدراسیون جهانی مسابقات را از یک ستاره تا پنج ستاره سطح بندی نکرده بود و تنها تور جهانی بود، جایزه ای هم که ایران برای این مسابقات تعیین کرد خیلی خوب بود و باعث شد خیلی از تیم ها اعلام آمادگی کنند، سال گذشته مسابقات سطح بندی شد و مسئولان قبلی والیبال ساحلی رایزنی کردند تا این مسابقات در سطح سه برگزار شود که آبرومندانه باشد. اما به نظرم از سال گذشته اگر به دنبال نتیجه گرفتن هستیم باید مسابقات یک ستاره را برگزار کنیم که به سطح والیبال ساحلی ایران بخورد و بعد از اینکه پیشرفت کردیم مسابقات سه ستاره برگزار کنیم، ضمن اینکه به نظرم برگزاری مسابقات سه ستاره ایراد ندارد ما باید بازیکنانمان را به مسابقات برون مرزی اعزام کنیم تا تجربه لازم را به دست بیاورند در همین حین هم میزبانی بگیریم چرا که به والیبال ساحلی کمک می کند اما همانطور که گفتم اول اعزام به تورنمنت های بین الملی و کسب تجربه لازم باید در اولویت باشد.


نایینی از عملکرد ملی پوشان والیبال ساحلی در این رقابت‌‌ها ابراز امیدوار کرد و گفت: قطعا از عملکرد بازیکنان راضی هستم چرا که ما با 25 روز تمرین توانستیم چهار تا از بازی‌های خودمان را سه گیمه واگذار کنیم. این بازیکنان تجربه برون مرزی و تورنمت های بین المللی زیادی ندارند و واقعا از نظر روحی و روانی استرس بر آنها غلبه می‌کند ولی تیم‌های دیگر در یک مسابقه حذف می شوند اما برایشان اهمیتی ندارد چرا که بلافاصله به یک تورنمتت دیگر اعزام می شود اما متاسفانه ما این شرایط را نداریم آنها باید منتظر باشند تا چه زمانی به مسابقه بعدی اعزام می شوند.


وی در پاسخ به اینکه باتوجه به اینکه سه سال پیش ایران میزبانی را گرفت و در این مدت می توانسته تمرینات و مسابقات تدارکاتی زیادی داشته باشد از همین روی کم کاری صورت گرفته است، توضیح داد و گفت: قطعا کم کاری از گذشته تا به امروز در والیبال ساحلی نسبت به والیبال سالنی بسیار فاحش بوده و متاسفانه خیلی کم به آن بها داده شده است اما یکی دو سال قبل که غفوری مسولیت آن را برعهده گرفت شرایط بهتر شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: والیبال ساحلی
ارسال نظر