صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶

مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت برای محکومیت دخالت ایران در یمن

روسیه به رغم فشارهای ایالات متحده آمریکا با پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت مبنی بر محکومیت دخالت‌های ایران در یمن که قرار است با حمایت آمریکا، بریتانیا و فرانسه در اواخر ماه فوریه جاری به شورای امنیت ارائه شود، مخالفت کرد.
کد خبر : 262701

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از العربیه، واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد گفت که شورای امنیت نباید ایران را به بهانه کم کاری در منع رسیدن موشک‌های آن به دست نیروهای یمنی محکوم و نباید اقدامات تنبیهی در مورد یمن اعمال کند.


این اظهارات نماینده دائم روسیه در شورای امنیت به عنوان اعتراض به تلاش‌های آمریکا، بریتانیا و فرانسه تلقی گردید که در تلاش‌است تا با صدور قطعنامه ایران را به خاطر نقض تحریم‌های تسلیحاتی اعمال شده بر نیروهای یمنی، در شورای امنیت محکوم کنند.


آمریکا، بریتانیا و فرانسه 18 فوریه پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت تقدیم کردند و پیس بینی می‌شود که تا 26 فوریه در شورای امنیت به رای گذاشته شود. این پیش‌نویس خواستار محکومیت دخالت‌های ایران و توقف کمک تسلیحاتی این کشور به نیروهای یمنی است.


دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ از ماه‌ها پیش در تلاش است تا ایران را در چارچوب سازمان ملل متحد به خاطر ادعا‌های واهی متهم کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر