صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۵ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶

نظام بانکی باید به سمت بانکداری دیجیتال حرکت کند

اولین سمینار بانکداری دیجیتال با حضور اعضاء هیئت عامل،کارشناسان موسسه اعتباری کوثر و کارشناسان بانکداری دیجیتال برگزار شد.
کد خبر : 262493

به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر؛ مصطفی امجدیان مدیر مرکز مطالعات و نوآوری موسسه در این سمینار ضمن خیر مقدم به مدیران و کارشناسان گفت: هدف از برگزاری این سمینار، آشنایی کارکنان موسسه با مفاهیم بانکداری دیجیتال، تاثیر فناوری های نوین و ایجاد تحولات بنیادین صنعت بانکداری است.


مدیر مرکز مطالعات و نوآوری موسسه اعتباری کوثر افزود: از جمله فاکتورهای مهم و عامل محوری موفقیت بانک ها در حوزه تحول دیجیتال، فراگیر نمودن فرهنگ دیجیتالی است که در سطوح مختلف سازمان ، مشتریان و آحاد جامعه باید برنامه ریزی و نهادینه شود.


امجدیان تصریح نمود: ما در موسسه اعتباری کوثر برآنیم تا در جهت توسعه فرهنگ دیجیتالی از ابزارها و امکانات خود نهایت بهره برداری را نموده و همزمان در سایر فاکتورها مانند: تمرکز بر تجربیات مشتریان، فضای رشد، نوآوری و اخذ ایده های جدید از سطح شعب حرکت برنامه ریزی شده ای را دنبال کنیم.


مهدی شامی زنجانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: بر اساس پیش بینی های بسیاری از مؤسسات بین‌المللی، بانکداری دیجیتالی مدل اصلی صنعت بانکداری در سال 2020 خواهد بود بنابراین نوآوری، نیاز محیط رقابتی امروز است و بانک‌ها گریزی از سرمایه‌گذاری بر روی فناوری‌های نوین ندارند.


شامی زنجانی در ادامه به ابعاد اصلی بانکداری دیجیتال پرداخت و افزود: بانکداری الکترونیکی صرفاً یکی از کانال‌‌های درآمدی هر بانک است؛ اما بانکداری دیجیتالی به عنوان یک مدل کسب‌وکار بر استراتژی ، ساختار و فرهنگ سازمانی بانک تأثیر می‌گذارد، تجربه دیجیتالی مشتری، تحلیل داده، شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌های بانکداری مبتنی بر تلفن همراه، دیجیتالی شدن فرآیندها و زیرساخت‌های بانکداری، نوآوری باز و پرورش نیروی انسانی مستعد دیجیتالی به عنوان ابعاد اصلی بانکداری دیجیتالی شناخته شده‌اند.


عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به تحول دیجیتال و تحول کسب و کار تصریح کرد: در سال 2018، تحول دیجیتال به یک واقعیت غیر قابل انکار برای سازمان ها تبدیل می شود .


وی با ارائه آماری از دیجیتال شدن صنایع و مدل های کسب و کار گفت: بانکداری در رتبه دوم دیجیتالی شدن صنایع قرار دارد و در صورتیکه بانک ها به سمت دیجیتال شدن حرکت نکنند قطعا در آینده ای نزدیک غرق خواهند شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: کوثر نوآوری
ارسال نظر