صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فخاری پیشهاد کرد:

ساماندهی دستفروشان با برداشت از اعتبار پیمانکاران برای رفع سد معبر

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: بخشی از هزینه پیمانکاران سازمان رفع سد معبر را باید برای ساماندهی و بهسازی به روش تشویقی برای دستفروشان صرف کنیم.
کد خبر : 261599

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، الهام فخاری در چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: خدمت جدید در برنامه پهنه سامانه فعالیت شهر برای حمایت از تشکل‌های اجتماعی و تعاونی با موضوع ساماندهی شرایط دستفروشی و بساط‌گستری در راستای کاهش عرصه‌های دستفروشی در گذرهای شهری پیشنهاد می‌کنیم بخشی از اعتبار رفع سد معبر به عنوان ردیف جدید اختصاص پیدا کند و مبلغ پیشنهادی ما 30 میلیارد ریال است.


به گفته وی برای جایگزین کردن روش‌های حذفی، تنبیهی و خشن بخشی از آن هزینه را به روش تشویقی به ساماندهی شرایط برای کم کردن از زمینه و فضاهای منازعات شهری اختصاص دهیم.


فخاری با بیان اینکه ردیف پیشنهادی دستمزد سازمان رفع سد معبر نیست، تصریح کرد: این پیشنهاد در هزینه‌های پیمانکاری موضوع این است که به جای روش‌های خشن و تنبیهی برای ساماندهی شهر روش‌های سازنده در پیش بگیریم. با روش‌های گذشته تا کنون آن سامانی که مردم انتظار داشتند به نحو مطلوب اتفاق نیفتاده است.


نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: مبلغ 30 میلیارد ریال یک درصد از هزینه‌ها است که می‌تواند صرف ساماندهی و بهسازی به روش تشویقی دستفروشان شود آن هم در محدوده‌ها و محیط‌‌هایی که رقابت منفی حرفه‌ای و اقتصادی با کسبه و پرداخت‌کنندگان مالیات هم ایجاد نشود این پیشنهاد با 17 رای موافق و 2 رای مخالف به تصویب اعضای شورای شهر رسید.


در ادامه سید حسن رسولی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره پیشنهاد ساماندهی شرایط دستفروشی و بساط‌گستری در راستای کاهش عرصه‌های دستفروشی در گذرهای شهری با موافقت درباره این پیشنهاد در مورد تامین منابع مالی آن اظهار کرد: به لحاظ شکلی سه میلیارد از فصل مربوط به حقوق دستمزد و هوشمندسازی کسر شده است در تبصره 4 لایحه بودجه 97 با توجه به ازدحام بیش از حد نیروهای انسانی در تمامی سطوح سازمانی شهرداری را موظف به 10 درصد صرفه‌جویی، 6 درصد کاهش نیرو و 10 درصد سطوح سازمانی کردیم لذا با اجرای این تبصره صرفه‌جویی منابع مالی صورت خواهد گرفت.


وی ادامه داد: به لحاظ محتوایی نیز باید بگویم آنچه مورد نظر شورا از این پیشنهاد است دستفروشی نیست بلکه هدف کمک به دستگاه‌های مربوط مانند وزارت کار رفاه و تامین اجتماعی است.


نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: با این اقدام علاوه بر ساماندهی دستفروشان در قالب روز بازارها در جهت توانمندسازی آنها نیز اقدام خواهد شد تا نه تنها مزاحمتی برای کسبته و مردم ایجاد نکنند بلکه با غنی‌سازی شغلی در مسیرهای مولد به کار گرفته می‌شوند.


در ادامه فخاری، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران پیشنهاد اصلاحات ردیف هزینه‌ای در احیای مرمت آرامستان‌های تاریخی شهر تهران را مطرح کرد. بنابر این پیشنهاد 20 میلیارد ریال از 132 میلیارد ریال مربوط به ردیف مدیریت و ساماندهی آرامستان‌ها و توسعه و بهسازی آرامستان‌ها به احیا و مرمت آرامستان‌های شهر تهران اختصاص یابد این پیشنهاد هم با 11 رای موافق و 7 رای مخالف مصوب شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر