صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۴۵ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
اولین لژیونر جودوی ایران در لیگ بوندس لیگا؛

لژیونر شدن بهترین اتفاق ورزشی‌ام در سال 96 بود/ حضور در تیم ملی و باشگاهی

سعید ملایی اولین لژیونر تیم ملی جودوی ایران گفت: بعد از مسابقات جهانی و کسب مدال جهانی دیده شدم و سرپرست تیم آلمان پیشنهاد حضور در لیگ بوندس لیگا را به من داد و با فدراسیون جودو مکاتباتی انجام داد.
کد خبر : 261182

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، بعد از مسابقات گرندپری هلند بود که توجه ژرمنی‌ها به ‌سمت سعید ملایی ستاره جودوی ایران جلب شد. در کشور هلند پرونده لژویونر شدن این جودوکار ایرانی استارت خورد اما او برای مبارزه در لیگ بوندس‌لیگا دعوت شد.


ملایی در هلند دعوت‌نامه‌اش را گرفت و بعد از آن به دنبال فراهم کردن مقدمات کارش بود تا اینکه روز گذشته خبر رسید که ملی‌پوش وزن 81- کیلوگرم جودوی کشورمان با تیم "جی سی کیشن" آلمان به توافق رسیده است او قرار است تا پایان بهمن به آلمان برود تا در بوندس لیگای آلمان مسابقه دهد. ملایی هم اکنون بهترین جودوکار ایران در رنکینگ جهانی است و امسال در مسابقات لیگ برتر جودو هم با تیم پاس خراسان رضوی نایب قهرمان لیگ برتر شد. با سعید ملایی که اولین لژیونر ایران در لیگ بوندس لیگا است به گفت‌و‌گو پرداختیم که به شرح زیر است:


*بالاخره خبر لژیونر شدن شما با یک تیم آلمانی به صورت رسمی اعلام شد؛ این اتفاق چطور افتاد.


بله خدا را شکر. من بعد از مسابقات جهانی و کسب مدال جهانی مورد توجه آلمانی ها قرار گرفتم که سرپرست تیم آلمان که اتفاقا سرپرست یک تیم باشگاهی هم هست با من برای حضور در آلمان و لیگ بوندس لیگا صحبت کرد و مکاتباتی هم با فدراسیون جودو انجام داد و مراحل لژیونر شدنم ادامه پیدا کرد تا اینکه چند روز پیش روادیدم صادر شد و به صورت رسمی خبر لژیونر شدنم اعلام شد.


*از کی قرار است در لیگ بوندس لیگا کار خود را شروع کنید؟


لیگ جودوی آلمان بعد از سال نوی میلادی شروع می‌شود و طبق برنامه ریزی ها قرار است برج سه میلادی که اواسط اسفندماه است من به آنجا بروم و کارم را شروع کنم.


*باتوجه به لژیونر شدن وضعیتت حضور شما در تیم ملی چطور خواهد بود؟


خدا را شکر با توجه به اینکه تعداد جودوکاران خارجی در لیگ بوندس لیگا زیاد است از همین روی آنها هم طوری برنامه ریزی کردند که جودوکاران برای حضور در تیم ملی و باشگاه خودشان مشکلی نداشته باشند با توجه به این شرایط من به راحتی می توانم هم برای تیم ملی در مسابقات بین المللی و هم مسابقات لیگ خودمان حضور پیدا کنم و از این بابت مشکلی ندارم.


*حضور در لیگ بوندس‌لیگا از نظر مالی هم شرایط بهتری برای شما به وجود می آورد.


بله به هر حال از نظر مالی شرایط بهتری پیدا می‌کنم،‌اما من مسائل مالی را در اولویت بعدی خودم گذاشته بود و بیشتر برای من مهم بود که به لیگ بوندس لیگا راه پیدا کنم و دیده شوم که خدا را شکر این اتفاق افتاد و فکر می کنم بهترین اتفاق ورزشی‌ام در سال 96 رقم خورد.به طور حتم حضور در لیگ بوندس لیگا باعث می شود با تیم‌های دیگر ارتباط برقرار کنم و در تیم های مختلف حضور پیدا کنم.


*اولین لژیونر جودوی ایران هستید؟


نه قبل از من محمود میران در هلند در یک تیم باشگاهی کار می‌کرد اما در لیگ بوندس لیگای آلمان تاکنون جودوکاری از ایران لژیونر نشده بود و من اولین نفری هستم که توانستم به آن راه پیدا کنم.


* درگرنداسلم سال 2018 دوسلدورف کادرفنی تمایل دارد در این مسابقات شرکت کنید.


بله من در این رقابت‌ها شرکت می کنم. البته من چندوقت پیش دچار آسیب دیدگی شدم اما با پیگیری مراحل درمان وضعیتم بهتر شد. همه هدفم این است که باتوجه به لژیونر شدنم در آلمان پتانسیل بالایی جودو ایران را نشان بدهم و خوب مبارزه کنم. همچنین ما مسابقات جاکارتا را پیش رو داریم و من تلاش می کنم به بهترین شرایط برسم و مدال‌آور باشم.‌ خدا را شکر من همین الان هم سهمیه المپیک توکیو را کسب کرده‌ام و وضعیت خوبی دارم.


انتهای پیام/

برچسب ها: سعید ملایی
ارسال نظر