صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

دستگیری 29 باند سرقت توسط ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ 

رئیس پلیس پایتخت از انهدام 29 باند سرقت در عمیات جدید پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد.
کد خبر : 260346

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به عملیات اخیر ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: در این عملیات 10 باند سرقت به عنف، 9 باند سرقت منزل و اماکن، 7 باند سارقان خودرو لوازم خوردو، 3 باند جعل و کلاهبرداری پس از 2 هفته عملیات اطلاعاتی پلیس و 48 ساعت عملیات انتظامی توسط ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ منهدم و اعضای آنها دستگیر شدند.


رحیمی با بیان اینکه 61 درصد دستگیر شدگان دارای سوابق کیفری بودند، اعلام کرد: در این مرحله 17 نفر از محکومان متواری که مدت‌ها تحت تعقیب پلیس بودند، دستگیر و روانه زندان شدند.


وی از دستگیری 10 باند سرقت به عنف، زورگیری، گوشی‌قاپی و جعل عنوان مامور خبر داد و گفت: 40 نفر از اعضای این باندها در عملیات پلیس دستگیر شدند.


وی ادامه داد: در این عملیات همچنین 9 باند سرقت منزل، اماکن و مغازه نیز با 36 متهم دستگیر شدند.


رئیس پلیس پایتخت با اشاره به انهدام 7 باند سارقان لوازم خودرو، خودرو و موتورسیکلت و 29 متهم خبر داد و گفت: 3 باند جعل و کلاهبرداری نیز در این عملیات دستگیر شدند.


انهدام باند قاچاق گوشی تلفن‌همراه


فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین از فعالیت پلیس در بخش مبارزه با قاچاق کالا خبر داد و اضافه کرد: در بخش قاچاق پوشاک، دارو، سی‌دی خام، کفش و برنج حدود 6 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است.


وی اضافه کرد: همچنین یک باند 3 نفره قاچاق گوشی‌های تلفن‌همراه نیز کشف شده است و از این باند 900 دستگاه گوشی قاچاق به دست آمد.


انهدام باند شرکت‌های هرمی در شمال تهران


رحیمی با اشاره به بخش دیگری از عملیات پلیس آگاهی علیه کلاهبرداران، گفت: در این مرحله یک باند شرکت‌های هرمی که با وعده‌های اقتصادی و استخدامی اقدام به کلاهبرداری از جوانان می‌کرد، منهدم شد و 13 نفر از اعضای این باند که در یکی از مناطق شمالی تهران فعالیت می‌کردند، دستگیر شدند.


برنامه ویژه پلیس برای شب عید


موضوع حضور و نظارت پلیس در بازار شب عید محور دیگری بود که رئیس پلیس پایتخت به آن اشاره کرد و گفت: پلیس برای مقابله با جیب‌بری، کف‌زنی و کیف‌قاپی برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده و از هم‌اکنون نیز این برنامه در نقاط شلوغ و بازارهای پرتردد شروع شده است.


وی اضافه کرد: گشت‌های ویژه کلانتری‌ها، پلیس آگاهی و یگان امداد در این طرح حضور دارند و با هرگونه بی‌نظمی در این بخش مقابله می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر