صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی:

رتبه فناوری ایران در جهان همگام با رتبه تولید علم رشد نکرده‌است

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی اعلام کرد: رتبه فناوری ایران در جهان همگام با رتبه تولید علم رشد نکرده است.
کد خبر : 260343

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر افشین رزقی در دومین کنگره نوآوری و فناوری سلامت، گفت: در فناوری سلامت، بازار خوبی وجود دارد و از 3 سال پیش که ما با دانشگاه‌های صنعتی ارتباط گرفتیم توانستیم نتایج خوبی را به دست آوریم.


وی افزود: ما در تولید علم رتبه بسیار درخشانی داریم، ولی در فناوری رتبه ما در جهان 75 است؛ متاسفانه ما به موازات تولید علم نتوانستیم در فناوری رشد کنیم.


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی ادامه داد: یکی از دلایل این عدم‌موفقیت، عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه و دلیل دیگر آن نبود پیوست بین دانشگاه‌های پزشکی و صنعتی است. امروز ما با دانشگاه شهید بهشتی به اندازه یک دیوار فاصله داریم. اگر نتوانیم تفکرات‌مان را با یکدیگر نزدیک کنیم بودن یا نبودن این دیوار فرقی نمی‌کند.


وی اعلام کرد: حلقه مفقوده ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، چرا که این شرکت‌ها از بروکراسی اداری دولتی رها هستند و می‌توانند با صنعت راحت‌تر ارتباط برقرار کنند.


رزقی تاکید کرد: دانشگاه‌ها نباید به دنبال شراکت و دخالت در شرکت‌های دانش‌بنیان باشند، بلکه باید به دنبال حمایت این شرکت‌ها باشند.


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی ادامه داد: هریک از شرکت‌های دانش‌بنیان باید اجازه داشته باشند 3 سال در دانشگاه‌ها باشند و بعد از اینکه رشد پیدا کردند به بازار وارد شوند. برخی از دانشگاه‌ها به تعداد شرکت‌های دانشگاهیان مستقر در خود افتخار می‌کنند، در صورتی که ارزش، ورود این شرکت‌ها به بازار است.


وی اعلام کرد: دانشگاه‌ها محل فروش دانش هستند نه اینکه صنعتگاه باشند. دانشگاه‌ها باید بستر و فضا را برای رشد فناوری فراهم کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر