صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
برای نخستین بار صورت می گیرد؛

مدیریت متمرکز تقویم آموزشی از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی

برای اولین بار تقویم آموزشی از سوی سازمان مرکزی بصورت متمرکز مدیریت می‌شود و در نیمسال دوم سال تحصیلی 97-96 پس از اتمام مهلت قانونی انتخاب واحد سامانه سیدا توسط سازمان مرکزی بسته شد.
کد خبر : 260281

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون آموزشی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان این اقدام سازمان مرکزی را شجاعانه و تاریخی توصیف کرد.


دکتر احمد مصلی‌نژاد وحدت رویه میان واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی و ایجاد نظم در حوزه آموزش، پیشگیری از تخلفات آموزشی را از مهمترین مزایای این طرح برشمرد.


وی ارتقای کیفیت آموزشی را مستلزم ثبت نام و انتخاب واحد به موقع دانشجویان دانست که با متمرکز شدن مدیریت تقویم آموزشی دانشجویان و مسئولان حوزه آموزش اهتمام ویژه ای به این موضوع خواهند داشت.


معاون آموزشی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان ادامه داد:‌ «ایجاد تمرکز برای نظم بیشتر تقویم آموزشی دیر یا زود باید اجرایی می‌شد که این اقدام دکتر رهایی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی و دکتر مناجی مدیر کل امور آموزشی دانشگاه شجاعانه و ستودنی است. »


وی افزود: «طبیعتا اجرای این طرح در ابتدا چالش‌هایی را برای مسئولان اجرایی به همراه خواهد داشت و لازم است که کارشناسان، مدیران و مسئولان واحدهای دانشگاهی فرایندهای فعلی را متناسب با اجرای دقیق تقویم آموزشی بازنگری کنند.»


مصلی‌نژاد بیان کرد: «از جمله مهمترین این چالشها بدهی مالی دانشجویان است و عدم توانایی پرداخت به موقع شهریه که موجب بازماندن از انتخاب واحد در موعد مقرر می‌شود. امور مالی تمهیدات لازم برای تقسط بدهی دانشجویان و ایجاد فرصت انتخاب واحد برای دانشجویان کم بضاعت را فراهم آورد. »


مصلی نژاد ابراز امیدواری کرد که حوزه آموزش نیز همچون امور هیات علمی بتواند سیستم یکپارچه کشوری را برای مدیریت امور آموزشی به زودی فراهم آورد.



انتهای پیام/

ارسال نظر