صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

آغاز کنگره ملی آموزش‌های مهارتی از فردا در دانشگاه تهران

چهارمین کنگره ملی آموزش‌های مهارت، فناوری و اشتغال با حضور وزیر علوم، روسای دانشگاه‌ها و استادان حوزه آموزش‌های مهارتی کشور از فردا به مدت 2 روز در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
کد خبر : 260020

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر جواد حاتمی دبیر عملی کنگره ملی آموزش‌های مهارت، فناوری و اشتغال در نشست مطبوعاتی که صبح امروز با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی به مناسبت برگزاری این کنگره تدارک دیده شده بود، گفت: 268 عنوان چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد که بعد از داوری 145 چکیده مقاله تایید و از این تعداد هم بعد از داوری‌های پایانی نهایتاً 73 مقاله برای ارائه در این کنگره در قالب ارائه شفاهی و پوستر انتخاب شدند.


وی ادامه داد: همچنین 10 عنوان مقاله سفارشی از افراد شاخص حوزه آموزش‌های مهارتی داشته‌ایم که در کنگره فردا ارائه می‌شوند.


حاتمی با بیان اینکه این کنگره در 5 پنل برگزار می‌شود، اضافه کرد: هر پنل به سه بخش شامل ارائه مقاله، ارائه تجربه زیسته موفق و کارگاه تقسیم شده است.


به گفته معاون سنجش و نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی بیشترین استقبال علاقه‌مندان از این کنگره در حوزه صلاحیت‌های حرفه‌ای و رعایت‌ استانداردها و کمترین استقبال هم در حوزه آینده پژوهی آموزش‌های مهارتیبوده است.


حاتمی در پایان گفت: این یک مطالبه ملی است که امروزه افراد زیادی از صلاحیت حرفه‌ای حرف می‌زنند و آموزش مهارتی بدون توجه به استانداردهای صلاحیت حرفه‌ای نمی‌تواند صرفا با استناد به آمارها امیدوار کننده باشد. اینکه در حوزه آینده پژوهی هم استقبال چندانی نشده است هشدار دهنده است چون بدون توجه به آینده، شناسایی فرصت‌های شغلی هم با مشکل مواجه خواهد شد.





انتهای پیام/

ارسال نظر