صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن فردا افتتاح می شود

بخش بین الملل بیست‌و‌سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم‏ چهارشنبه 10 تیر همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) آغاز به کار می‌کند.
کد خبر : 25996

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط‌عمومی نمایشگاه قرآن کریم، مهرداد آگاهی دبیر بخش بین الملل نمایشگاه قرآن با اعلام این خبر گفت : «مراسم افتتاحیه با سخنرانی ابوذر براهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ساعت 19 چهارشنبه 10 تیرماه در طبقه دوم ساختمان باغ کتاب نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار می شود.»


به گفته آگاهی هنرمندانی از کشورهای بوسنی، فرانسه، کویت، عراق، سوریه، پاکستان، افغانستان و اندونزی در مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت. آگاهی در ادامه افزود: «این هنرمندان آثاری را در رشته های خوشنویسی، نقاشی‌خط، عکاسی و کاشیکاری اسلامی در این هنر نمایشگاه به نمایش خواهند گذاشت.»


آگاهی گفت: «همچنین پژوهشگران قرآنی از کشورهای نیوزلند، گرجستان و ترکیه دعوت شده اند تا با حضور در نمایشگاه قرآن، نشست هایی را با حضور بازدیدکنندگان برگزار کنند، برنامه دقیق این نشست ها متعاقبا اعلام خواهد شد.»


به گفته آگاهی بخش بین الملل نمایشگاه قرآن غرفه ندارد و آثار هنری در سالن اصلی این بخش به نمایش گذاشته خواهند شد.


دبیر بخش بین الملل بیست و سومین نمایشگاه قران اظهار کرد: «80 اثر از هنرمندان کشورهای مختلف به نمایش گذاشته می شود. هنرمندان خارجی یک هفته میهمان نمایشگاه قرآن هستند و آثار آنها پس از اتمام مدت زمان برگزاری نمایشگاه برایشان ارسال خواهد شد.»


به گفته آگاهی در این یک هفته هنرمندان به برپایی کارگاه های هنری و تولید آثار در حضور بازدیدکنندگان مشغول خواهند بود. بخش بین الملل بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا پایان مدت زمان برگزاری نمایشگاه برپا خواهد بود.


فعالیت‌های قرآنی کانون پرورش جذاب و اثرگذار است


بهره‌گیری از شیوه‌ها و تکنیک‌های فرهنگی‌هنری و ادبی، باعث می‌شود فعالیت‌های قرآنی و مذهبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درعین جذابیت، تاثیر بیشتری بر مخاطبان بگذارد.


علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جریان بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تهران با بیان این مطلب گفت: «بچه‌ها وقتی به یک شیوه‌ هنری و ادبی علاقه‌مند می‌شوند، این مسئله فرصت مناسبی را در اختیار ما قرار می‌دهد تا مفاهیم مذهبی و قرآنی را از این طریق در اختیار آن‌ها قرار دهیم . معتقدم همه فعالیت‌های کانون می‌تواند با این شیوه‌ها و با محتوای قرآنی، دینی و مذهبی ارایه شود.»


او که از سالن کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن بازدید می‌کرد، شیوه‌های غیر مستقیم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برای بیان مفاهیم دینی را تفاوت عمده کانون با دیگر دستگاه‌ها برشمرد و گفت: «این فعالیت‌ها در تمامی طول سال و در مراکز کانون اجرا می‌شود اما در ماه مبارک رمضان این برنامه‌ها را تقویت می‌کنیم.»


حاجیان‌زاده با یادآوری تاریخچه برگزاری نخستین دوره‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مرکز آفرینش‌های کانون و پس از آن مشارکت فعال کانون در اداره مسوولیت سالن‌های کودک و نوجوان نمایشگاه در سال‌های بعد، این امر را نشان‌دهنده اهتمام کانون به مسایل دینی و قرآنی دانست و خاطر نشان کرد: «امسال هم فعالیت‌های متنوعی برای کودکان و نوجوانان بازدید کننده تدارک دیده شده است. به واقع ما به جای محصول محور بودن در این نمایشگاه فعالیت محور هستیم.»


مدیرعامل کانون تصریح کرد: «والدین در سالن کودک و نوجوان نمایشگاه، ساعت‌ها به انتظار می‌نشینند تا فرزندان‌شان در کارگاه‌های هنری و ادبی کانون شرکت کنند و این نشان می‌دهد که استقبال خوبی از این بخش صورت گرفته است.»


او ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای تلاوت و انس بیشتر مردم با قرآن کریم عنوان کرد و گفت: «مردم در این ماه به صورت عمومی گرایش بیشتری به رویدادهای قرآنی دارند و نمایشگاه قرآن در همه‌ی این سال‌ها به سنتی حسنه برای حضور فعالان این عرصه و نمایش آثار قرآنی آنان تبدیل شده است.»


به اعتقاد حاجیان‌زاده فضاسازی عمومی نمایشگاه قرآن در جامعه به انس بیشتر خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان با قرآن منجر می‌شود چرا‌که در مسیر شکل‌گیری شخصیت بچه‌ها، گاهی جرقه‌ای مانند همین رویداد‌ها مسیر آنان را تغییر می‌دهد و ما باید با طراحی برنامه‌های جذاب، آنان را با این فضای قرآنی آشنا سازیم.


توصیه مدیرعامل کانون به مربیان کانون سراسر کشور - که این روزها در تابستان و در اوج فعالیت‌های خود حال و هوایی مذهبی و قرآنی به فضای کتاب‌خانه‌های کانون بخشیده‌اند - این بود که از چنین فرصتی استفاده و بچه‌ها و مراجعه‌کنندگان را با مفاهیم دینی، مذهبی و اهل بیت(علیهم السلام) آشنا کنند.


حاجیان‌زاده شامگاه 9 تیر 1394 در باغ موزه دفاع مقدس محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حاضر شد و علاوه بر سالن کودک و نوجوان از بخش‌های دیگر این نمایشگاه نیز بازدید کرد. صرف افطاری با مربیان کانون و گفت‌و‌گو با رادیو قرآن بخش دیگری از زمان حضور مدیرعامل کانون در نمایشگاه را به خود اختصاص داد.


طب سنتی در نمایشگاه قرآن کریم


بازدید کنندگان نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با مراجعه به غرفه اسوه در بخش نهادها و سازمان ها می توانند از روش های درمان بیماری ها به شیوه اسلامی ایرانی بهره مند شوند.


ناهید نوبخت، مسئول غرفه اسوه در توضیح بیشتر این مطلب گفت: «دراین غرفه سعی داریم بازدید کنندگان را با راه های درمان بیماری ها به شیوه اسلامی ایرانی آشنا کیم. در این روش طبیب بعد از تشخیص بیماری با توصیه های بهداشتی و درمانی و البته با بهره گیری از داروها و عرقیات گیاهی نسبت به درمان درد و عوارض بیماری اقدام می کند.»


او با اشاره به اینکه طبیبان تا پایان نمایشگاه قرآن برای پاسخگویی به مشکلات درمانی بازدید کنندگان در این غرفه مستقر هستند، اظهار داشت: «در این حوزه ما تاکید داریم که به جای واژه پزشک از واژه طبیب استفاده کنیم، چون پزشک فقط نسبت به درمان یک و یا چند عضو بدن مهارت دارد، اما طبیب توانایی تشخیص همه بیماری ها را دارد. در روش اسلامی ایرانی طبیب مهارت لازم برای تشخیص و تجویز داروهای تسکین دهنده و درمان کننده عارضه را دارد.»


به گفته نوبخت، غرفه اسوه، سال گذشته به دلیل استقبال تعداد زیادی از بازدید کنندگان و ارائه خدمات درمانی اسلامی ایرانی رتبه نخست را در بخش نهادها و سازمان ها کسب کرده است.


نوبخت به تاثیر رزق معنوی دعاها در ایجاد سلامت و آرامش روحی و جسمی اشاره کرد و افزود: «ذکرها و دعاهایی هستند که ما روزانه برحسب عادت آنها را تکرار می کنیم و گاهی به درستی نمی دانیم چه تاثیری در تغییر روند آزار دهنده بیماری ها و به طور کلی مشکلات روحی و جسمی دارند. ما در این غرفه با ارائه «برگه های رزق معنوی» دریچه قلوب بازدید کنندگان را به روی تاثیر دعاهای موکد به ویژه در ماه مبارک رمضان که نفس کشیدن مومن هم عبادت است، می‌گشاییم.»


او ادامه داد: «براساس توصیه اطبا در این غرفه، باید در وضع خواب و خوراک مان دقت کنیم، خواب و خوراک مان به گونه ای نباشد که موجب کسالت و سنگینی شود. باید برنامه غذایی خود را به گونه ای تنظیم کنیم که بتوانیم روزه بگیریم و در عین حال وظایف و عبادت های ماه مبارک رمضان را هم انجام دهیم.»


مسئول غرفه اسوه در پایان درباره نحوه برقراری ارتباط شهروندان با مرکز پزشکی و خدمات درمانی اسوه تاکید کرد: «بازدید کنندگان تا 23 خرداد ماه فرصت دارند به این غرفه مراجعه کنند و از خدمات درمانی برنامه ریزی شده بهره مند شوند. همچنین برای بهره مندی از روش های درمانی طب اسلامی ایرانی مانند حجامت، بادکش و ... می توانند با مسئولان غرفه هماهنگ کنند.»


عرضه قرآن کریم به یازده زبان در نمایشگاه بین المللی قرآن


غرفه دارالقلم در بخش ناشران و فروش کتاب بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اقدام به عرصه و فروش قرآن به 11 زبان دنیا کرده است.


هاشم ربیع زاده، مسئول غرفه دارالقلم در این باره گفت: «کتاب‌های ترجمه شده قرآن کریم به 11 زبان هلندی، انگلیسی، روسی، آذری، چینی، آلمانی، مالزی، فرانسه، ترکی، اسپانیایی و اردو به مخاطبان نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عرضه می شود. ما با عرضه کتاب به زبان های مختلف سعی کردیم تا پاسخگوی نیاز بازدیدکنندگان از نمایشگاه با هر زبان و سلیقه ای باشیم.»


ربیع زاده افزود:«همچنین در این غرفه بزرگترین قرآن به ابعاد 35 در 50 سانتی متر را برای فروش عرصه کرده ایم.»


او با اشاره به حضور سیزده ساله دارالقرآن در نمایشگاه قرآن کریم گفت: نمایشگاه قرآن فرصتی خوب برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با فرهنگ و معارف قرآنی است و می تواند در نزدیک کردن آنها به این کتاب آسمانی نقشی تاثیرگذار داشته باشد.»


نمایشگاه قرآن، تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفت


بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن تحت تحت پوشش صد و بیست مگا بایت پهنای باند اینترنت پرسرعت، برای استفاده بازدیدکنندگان قرار گرفت.


سید امین میرشفیعی مدیر فناوری اطلاعات بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن در این باره گفت:«امسال با همکاری شرکت داتک، بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرارگرفت.»


مدیر فناوری اطلاعات نمایشگاه قرآن ادامه داد:«باتوجه به اینکه امسال فضای نمایشگاه در دو قسمت باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب برقرار شده و به لحاظ وسعت چند برابر سال گذشته است، قطعا پوشش اینترنت نیز مشکلات مضاعف خود را در به دنبال داشته است.»


میرشفیعی در ادامه با اشاره به این که سال گذشته زیر ساخت باغ موزه دفاع مقدس دارای مشکلاتی بود که امسال رفع شده است، ادامه داد:«در حال حاضر تمامی مشکلات رفع شده و تنها مشکل موجود در حوزه فناوری اطلاعات مربوط به باغ کتاب است. متاسفانه با توجه به اینکه این زیر ساخت قابل بهربرداری نیست، رساندن اینترنت به محیط ، مشکلات خود را به دنبال داشته است که البته با تمهیدات در نظر گرفته شده در تلاش هستیم این مشکل نیز رفع شود.»


او افزود:« در حال حاضر تمام فضای باغ موزه تحت پوشش اینترنتی است و تاکنون گزارشی مبنی بر نارضایتی دریافت نشده است.»


مدیر فناوری اطلاعات بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن در ادامه تصریح کرد:« امسال در نمایشگاه قرآن اینترنت رایگان و پرسرعت برای همه بازدید کنندگان در نظرگرفته شده است. شهروندان به راحتی می توانند در هر نقطه از نمایشگاه که هستند با جستجو و یافتن «اس اس آیدی» (HolyDefenseMuseum) متصل شده و بدون هرگونه نام کاربری و رمز عبور از آن بهرمند شوند.»


او افزود:«همچنین با نصب آنتن های bts همراه اول و ایرانسل با توجه به تقویت اینترنت وایمکس و همراه اول امکان بهربرداری از مودم های شخصی نیز به راحتی میسر شده که این موضوع نیز بسیار قابل توجه است.»


میرشفیعی در انتها افزود:«امیدواریم بتوانیم در طول روزهای آتی سطح کیفی بهتری از خدمات اینترنت را ارائه دهیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر