صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۴

وزیر راه از احتمال افزایش وام مسکن خبر داد

وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورت بهبود وضع اقتصادی کشور پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات 80 میلیون تومانی خرید مسکن را خواهم داد.
کد خبر : 25932

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا عباس آخوندی در حاشیه نشست نقشه راه تامین مالی مسکن در جمع خبرنگاران افزود: اعتقاد من بر این است که میزان تسهیلات بانکی باید همواره نسبت به قیمت خرید افزایش داشته باشد و وام 80 میلیون تومانی آغازگر این افزایش بود.


وی تصریح کرد: در حال حاضر قدرت وام دهی بانک‌ها به شدت کاهش یافته است و آنها توان اعطای تسهیلات با سقف بیش از این را ندارند، اما با بهبود روند اقتصادی پیشنهاد افزایش تسهیلات را در دستور کار قرار می‌دهیم.


وزیر راه و شهرسازی از جذب 78 میلیارد تومان پس‌انداز در صندوق پس‌انداز یکم پس از 18 روز از راه‌اندازی آن خبرداد و تاکید کرد: استقبال مردمی از پس انداز در این صندوق بسیار خوب بوده است و میزان پس‌اندازها نیز هر روز بیشتر می‌شود.


وی ادامه داد: افزایش پس‌انداز صندوق پس انداز یکم علاوه بر کمک‌رسانی به دولت در راستای افزایش منابع مالی به مردم نیز امکان دریافت تسهیلات چند برابری را می‌دهد، به طوری که برای هر یک ریال پس انداز پس از سه سال تا شش برابر تسهیلات اعطا می‌شود.


وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره آخرین وضع تکمیل قطعه 4 آزادراه تهران- شمال گفت: عملیات اجرایی این آزاد راه به خوبی پیش رفته و مشکل خاصی در آن نداریم.


وی درباره تکمیل آزاد راه شهید همت-کرج نیز اظهار کرد: در تکمیل این مسیر هماهنگی‌های لازم با استانداری و مقامات محلی صورت گرفته تا این آزاد راه به کمربند شمالی کرج منتهی شود.


آخوندی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ما در ساخت قطعات این آزاد راه به تملک مربوط می‌شود، به طوری که هزینه تملک بیشتر از هزینه ساخت جاده است و اگر این موضوع حل و فصل شود، مشکلی در اجرا نداریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر