صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۴

همایش ملی رهیافت‌های علمی در صنعت طلای سبز- پسته در واحد دامغان برگزار می‌شود

دبیر علمی همایش ملی رهیافت‌های علمی در صنعت طلای سبز، پسته از برگزاری این همایش، آذر سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان خبر داد.
کد خبر : 25919

دکتر بهاره کاشفی به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با توجه به زیرساخت‌های مناسب علمی و پژوهشی مناسب و بوم منطقه نسبت به برگزاری این همایش با مشارکت شهرداری دامغان، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود)، موسسه تحقیقات پسته کشور و حمایت شرکت آریا شیمی اقدام کرده است.


وی خاطرنشان کرد: محورهای این همایش شامل، باغبانی و تولید پسته ارگانیک، تغذیه و آبیاری در باغات پسته، آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز پسته، بیوتکنولوژی پسته، تنش‌های محیطی در پسته، فرآوری- بسته بندی- بازیافت و صنایع وابسته پسته، ویژگی‌های پزشکی و دارویی پسته، اقتصاد، بازاریابی، صادرات پسته و نهایتاً بهداشت پسته است.


دبیر علمی این همایش بیان کرد: رشته کشاورزی و علوم وابسته به آن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان دارای قدمت و پیشینه بسیار غنی است و همچنین این واحد دانشگاهی از اساتید مجرب با رتبه‌های استادیاری و دانشیاری و نیز آزمایشگاه‌های مجهز به تجهیزات روز دنیا بهره می‌جوید. بنابراین با توجه به این موضوع که شهرستان دامغان نیز به عنوان یکی از قطب‌های تولید پسته کشور محسوب می‌شود، برگزاری این همایش می‌تواند به ارتقای سطح دانش کشاورزان و جلوگیری از ضایعات و صدمات جبران‌ناپذیر باغات و برخی از آفاتی و سمومی که باعث جلوگیری از صادارت این طلای سبز می‌شوند، کمک کند.


کاشفی یادآور شد: مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه همایش تا 15 مهر 1394 بوده و زمان برگزاری آن نیز 26 و 27 آذر سال جاری است. علاقه‌مندان برای مشاهده جزئیات و اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس http://ncsapi.damghaniau.ac.ir مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر