صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۲ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم خبر داد:

اجرای نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد تا پایان سال 97 در همه دانشگاه‌های کشور

معاون اداری و مالی مدیریت منابع وزارت علوم از اجرای کامل نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد در همه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور تا پایان سال ۱۳۹۷ خبر داد.
کد خبر : 258856

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر حسین عسکریان ابیانه در همایش معاونان اداری مالی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در سال جاری در چند دانشگاه کشور نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد به صورت پایلوت اجرا شده است و سال آینده در همه دانشگاه‌های کشور و مراکز پژوهشی اجرایی می‌شود.


وی با اشاره به ضرورت افزایش سهم بودجه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی از طریق بازنگری مدل تعیین بودجه گفت: باید سهم پژوهش و تحقیقات در تولید ناخالص ملی افزایش یابد.


معاون اداری، مالی وزارت علوم تصریح کرد: افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه دانشگاه‌ها، تعریف پروژه‌های مشارکتی میان دانشگاه‌ها و بخش خصوصی و استفاده از ظرفیات خیرین آموزش عالی از برنامه‌های در دست اجرای وزارت علوم برای توسعه دانشگاه‌ها است.


عسکریان با اشاره به تشکیل شورای مدیریت سبز در دانشگاه‌های کشور برای تعیین برنامه‌ها و نظارت بر اجرای اصول مدیریت سبز گفت: در زمینه اصول معماری ایرانی، اسلامی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، ضوابطی در وزارت علوم در حال تدوین است و در سال آینده نیز اولین همایش فضا‌های دانشگاهی در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.


دانشگاه‌ها براساس اصول مدیریت سبز رتبه‌بندی می‌شوند


وی با اشاره به آغاز تدوین سند بالادستی ضوابط فنی نظام کالبدی و فضایی دانشگاه‌ها گفت: مدل ارزیابی مدیریت سبز دانشگاه‌ها با همکاری وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه تدوین شده است و بر‌اساس این مدل، دانشگاه‌ها در زمینه رعایت اصول مدیریت سبز رتبه‌بندی خواهند شد.


در ادامه این نشست هادی سحابی، ذیحساب و مدیرکل امور مالی وزارت علوم، با تاکید بر استفاده فناوری‌های الکترونیک در فرآیندهای اداری و مالی دانشگاه‌ها گفت: باید شیوه‌های قدیمی و ناکارآمد فرآیند‌های اداری مالی در مراکز آموزش عالی اصلاح شود.


وی افزود: در به کارگیری فناوری‌های الکترونیک و نرم‌افزارهای رایانه‌ای باید با آشنایی برنامه‌نویسان، با فرآیند‌های اداری و مالی و بخش دولتی و کارآمدی این نرم‌افزارها دقت کرد.


ذیحساب وزارت علوم اظهار داشت: هرگونه اصلاح روش‌های اجرایی و به کارگیری روش‌های جدید باید با ارتقای استاندارد‌ها و سطح رضایت کارکنان و کاربران مرتبط صورت گیرد.


مدیرکل امور مالی وزارت علوم با اشاره به استفاده از سامانه «سام عتف» در سه سال گذشته در بخش مالی وزارت علوم گفت: با استفاده از این سامانه فرآیند انجام امور مالی وزارت علوم و دانشگاه‌ها در کمترین زمان و با حداکثر دقت عملیاتی شده است.


در بخش پایانی این همایش، معاونان اداری و مالی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی سوالات، پیشنهاد‌ها و دیدگاه‌های خود را در زمینه مسائل بودجه‌ای، حقوقی، مالی و تشکیلاتی با مسئولان وزارت علوم در میان گذاشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر