صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۳ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
با تصویب شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش‌آموختگان خارج از کشور اعلام شد؛

فهرست دانشگاه‌های خارجی مورد تایید وزارت بهداشت

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لیست 645 دانشگاه مورد تایید این وزارت‌خانه را برای استفاده متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های خارج اعلام و تاکید کرد: متقاضیان در صورت تحصیل در دانشگاه‌هایی غیر از لیست ابلاغ شده، پس از فراغت از تحصیل، مدارک آنها ارزشیابی نخواهد شد.
کد خبر : 258640

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بر همین اساس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر بررسی‌های ویژه این وزارتخانه، نظام‌های رتبه‌بندی QS ،Times و Shanghai که بعضا از پراستنادترین نظام‌های رتبه‌بندی جهانی است را ملاک عمل قرار داده و سالانه فهرست دانشگاه‌های خارجی مجری آموزش علوم پزشکی که مورد تایید می‌باشند را منتشر می‌کند. در این راستا با بررسی‌های کارشناسی مدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و درنظر گرفتن دانشگاه‌های برتر در رتبه‌بندی‌های OS ،Times و Shanghai لیست نهایی دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت برای ورودی‌های سال تحصیلی 19 ـ 2018 در رشته‌های علوم پزشکی تهیه شده است.


براساس این لیست ۶۴۵ دانشگاه از کشورهای مختلف مورد تایید وزارت بهداشت قرار دارند که با تایید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مطابق با رای صادره در دویست و سی و دومین جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش‌آموختگان خارج از کشور 26 شهریور سال جاری تصویب شد.


این لیست سالیانه مورد بازنگری قرار گرفته و از ابتدای سپتامبر 2018 صرفا دانشگاه‌های موجود در این لیست جهت ادامه تحصیل مورد تایید بوده و مدارک صادره طبق ضوابط قابل ارزشیابی می‌باشند.
متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های خارجی از ابتدای سپتامبر 2018 صرفا به دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه کنند و در صورت تحصیل در دانشگاه‌هایی غیر از 645 دانشگاه تایید‌شده، پس از فراغت از تحصیل، مدارک آنها ارزشیابی نخواهد شد.


فهرست دانشگاه‌های خارجی مورد تایید وزارت بهداشت در سال تحصیلی 19-2018 را اینجا دریافت کنید.


انتهای پیام/

ارسال نظر