صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۱ - ۰۸ تير ۱۳۹۴
مدیر شورای همکاری‌های زنان:

گسترش آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد در زنان نگران کننده است

مدیر شورای همکاری‌های زنان گفت: امروزه آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی در میان زنان گسترش یافته و جرم و جنایت نیز نسبت به گذشته بیشتر شده که این موضوع نگران کننده است.
کد خبر : 25795

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، توران ولی مراد گفت: هرچند که انقلاب اسلامی تاثیر شگرفی در پیشرفت زنان داشته و جهشی بزرگ در این راستا بوقوع پیوسته و اعتماد به نفس را به زنان بازگردانده اما مسئولان از این رشد فزاینده به درستی استفاده نکرده و بدان توجه نداشته‌اند.
وی با بیان اینکه معتادان زن قربانی سوء مدیریت زنان در کشور هستند، گفت: عدم توجه به پیشرفت زنان و تولیدات فرهنگی نامنطبق با واقعیت جامعه باعث بروز اعتیاد در آنان می‌شود.
مدیر شورای همکاری‌های زنان با بیان اینکه علل اعتیاد در کشور مختلف است، اظهار کرد: یکی از علل گرایش زنان به مواد مخدر و اعتیاد آنها، دست نیافتن به هویت فردی و احساس عزت نفس و کرامت بوده و افزایش اعتماد به نفس زن در پیشگیری از اعتیاد آن بسیار موثر است.
این فعال حوزه زنان با بیان اینکه برخی از رفاه بیش از حد و برخی از فقر فرهنگی به سمت مواد مخدر روی می‌آورند، افزود: همه عوامل اعتیاد باید شناسایی شود و جهت رفع آن اقدامات لازم انجام گیرد.
وی با بیان اینکه وقتی زنان با چالش برای دستیابی هویت روبرو شوند، آشفتگی خانوادگی هم ایجاد می‌شود، گفت: فقر اجتماعی در اعتیاد زنان بسیار موثر بوده و تولیدات فرهنگی نامنطبق با واقعیت جامعه موجب اعتیاد می‌شود.
این فعال حوزه زنان، تولیدات ماهواره‌ای را از عوامل موثر دیگر در جهت تغییر فرهنگ زنان عنوان داشت و افزود: اشکال همه این مسایل این بوده که در حوزه زنان برنامه‌ریزی ریشه‌ای نداشته‌ایم.
ولی مراد گفت: خانواده‌های ما اکنون آرام نیستند و زنان خشونت عاطفی، احساسی و کلامی دارند. خانه‌های ما دیگر امن و با آرامش نیست، مشکلات اساسی در مورد زنان داریم.
وی با بیان اینکه ترویج بی حجابی خشونت علیه زنان است و هویت انسانی را تهدید و زن را به ابزار جنسی تبدیل می‌کند، افزود: مسئولان باید این مسایل را بیان و جهت رفع آن اقدامات اصولی انجام دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر