صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶

هشدار دموکرات‌ها به ترامپ درباره اخراج مقام‌های پرونده روسیه

دموکرات‌های آمریکا به رئیس‌جمهوری این کشور درباره تلاش برای اخراج مقام‌هایی که درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 در ایالات متحده تحقیق می‌کنند، هشدار دادند.
کد خبر : 257916

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: «این هشدارها در زمانی است که کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه سندی محرمانه را منتشر کرد که در آن ادعا شده است مقام‌های ارشد وزارت دادگستری این کشور از اطلاعات پرونده روسیه موسوم به پرونده استیل برای صدور مجوز جاسوسی از کارتر پیج، عضو ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و مشاور سابق وی سوءاستفاده کرده‌اند.»


دموکرات‌ها با انتشار این سند که از سوی جمهوری‌خواهان تهیه شده است، مخالفت کردند و آن را «گمراه کننده» خواندند. آنان درباره اینکه این سند زمینه را برای اخراج مقام‌های ارشد از سوی ترامپ و منحرف کردن روند تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات فراهم کند، هشدار دادند.


دیک دوربین، سناتور ارشد دموکرات هم اعلام کرد که هرگونه تلاش ترامپ علیه مقام‌های مجری قانون در این پرونده تبعات سنگینی خواهد داشت.


وی به شبکه سی‌ان‌ان گفت: «بیم آن دارم که اگر رئیس‌جمهوری اقدامی افراطی مرتکب شود، این موضوع به مواجهه‌ای در داخل آمریکا منجر شود.»


آدام شیف، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا هم به شبکه ای‌بی‌سی گفت: «هدف آن است که اف‌بی‌آی تضعیف و بی اعتبار و تحقیقات رابرت مولر، بازپرس ویژه نیز بی‌اعتبار شود.»


مولر درباره ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ با روس‌ها و دخالت روسیه در انتخابات آمریکا تحقیق می‌کند.


شیف افزود بسیار محتمل است که جمهوری‌خواهان کنگره همه چیز را با کاخ سفید هماهنگ کرده باشند.


وی تاکید کرد از کمیته اطلاعاتی می‌خواهد درباره انتشار یک سند محرمانه‌ای که از سوی او تهیه شده است، رای‌گیری کند. این سند پاسخی به سند جمهوری‌خواهان است.


چهار عضو جمهوری‌خواه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان هم هشدار دادند که نباید اجازه داد انتشار این سند باعث تضعیف تحقیقات درباره ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ با روس‌ها و دخالت روسیه در انتخابات آمریکا شود.


این هشدار در حالی است که مولر، راد روزنستاین معاونش، کریستوفر ری مدیر اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری از سوی ترامپ مورد انتقاد شدید قرار گرفته‌اند.


تری گاودی، نماینده جمهوری‌خواه به شبکه سی‌بی‌اس گفت: «من با روزنستاین اختلافات زیادی دارم اما هنوز بر این باورم که او کاملا قادر است تا به اداره وزارت دادگستری کمک کند.»


کریس استوارت، دیگر نماینده جمهوری‌خواه نیز در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: «به نظر من اگر کسی بگوید که بازپرس ویژه نباید به کارش ادامه دهد، اشتباه می‌کند.»


ویل هرد نیز به شبکه ای‌بی‌سی گفت: «باید به مولر اجازه داد که هر گوشه‌ای را بررسی کند تا در نهایت بدانیم که روسیه چه کاری کرده و چه کاری نکرده است.»


براد ونستروپ نیز به تبعیت از این سه همحزبی خود با هرگونه تلاشی برای تضعیف تحقیقات مولر مخالفت کرد.


منبع: ایرنا


انتهای پیام/

ارسال نظر