صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۸ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
عضو هیات علمی دانشگاه علوم اقتصادی:

رسانه‌ها اقتصاد مقاومتی را بین مردم رواج دهند

عضو هیات علمی دانشگاه علوم اقتصادی گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در کنترل تهدیدات بر روی اقتصاد ملی دارند و باید جو اقتصاد مقاومتی را میان مردم رواج دهند.
کد خبر : 2578

به گزارش گروه اقتصادی آنا،‌ وحید شقاقی با اشاره به نقش رسانه‌های جمعی در فرهنگ‌سازی عمومی و ایجاد عزم ملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: در واقع تبیین ضرورت این سیاست‌ها در بین آحاد مردم و مسئولان برعهده رسانه‌های جمعی است.


مشاور کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر رسانه‌ها عملکرد خوبی در این حوزه نداشته باشند، برداشت مردم، مسئولان و حتی روابط آنها سلیقه‌ای می‌شود، خاطرنشان کرد: قطعا بدون فرهنگ‌سازی و ایجاد اقناع در بین مردم و مسئولان امکان پیش برد سیاست‌ها و عملیاتی کردن آنها و اتخاذ اصلاحات ساختاری در تحقق اقتصاد مقاومتی میسر نخواهد شد.


وی ادامه داد: در راستای عملیاتی شدن این مهم باید پیوست فرهنگی و آموزشی تنظیم شود و رسانه‌های جمعی نقش خود را در گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی بین آحاد مردم و مسئولان به درستی اجرا کنند.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم اقتصادی، مخاطب‌سازی و اجماع‌سازی رسانه‌ای را در خنثی‌سازی مخاطرات و کنترل تهدیدات اقتصاد ملی موثر دانست و تصریح کرد: رسانه‌های جمعی باید وضعیت پیش رو در اقتصاد ایران و همچنین مخاطراتی که اقتصاد ایران را آسیب پذیر کرده و آن را تهدید می‌کند مورد بررسی و کنترل قرار دهند.


وی افزود: باید این موضوع به صورت مشخص برای همگان تبیین شود تا مردم و مسئولان با نگرش درست نسبت به وضعیت پیش رو و مخاطرات درونی و بین‌المللی سبک زندگی و سیاست‌گذاری خود را تطبیق دهند و در جهت همسان‌سازی شرایط گام بردارند.


شقاقی ادامه داد: دست اندرکاران رسانه ای باید بدانند که فرهنگ‌سازی در این زمینه برعهده رسانه‌های جمعی است و آنها نقش مهم و حائز اهمیتی در کنترل تهدیدات بر روی اقتصاد ملی دارند و باید با فضاسازی مناسب در جامعه، اقتصاد مقاومتی را میان مردم رواج داده و نهادینه کنند.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم اقتصادی در پاسخ به این پرسش که کاربست معنویت، سرمایه مذهبی و سرمایه اجتماعی در پیاده سازی و تحقق اقتصاد مقاومتی چیست، اظهارکرد: بدون عزم و اجماع ملی و بدون سرمایه اجتماعی اصلاحات ساختاری و مقابله با تهدیدات درونی و بیرونی، مقدور نیست.


وی افزود: از این منظر تقویت سرمایه اجتماعی برای پیشبرد اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نقش حیاتی دارد.


شقاقی ادامه داد: اجرای صحیح برنامه‌هایی درباره کاربست معنویت، اجماع سازی سرمایه‌های معنوی و سرمایه‌های اجتماعی الزامی است تا به اهداف پیش بینی شده در زمینه پیشبرد اقتصادی برسیم و بحران اقتصادی را از ایران دور کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر