صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۳ماه مهلت برای گزارش ۲ روز برف!

وزیر راه پس از گذشت یک هفته از سرگردانی هزاران مسافر در فرودگاه‌های امام (ره) و مهرآباد و ضعف شدید مدیریتی در رفع مشکلات مردم،‏ دست به نامه نگاری با معاونت‌های خود زده است.
کد خبر : 257720

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نامه‌‌ای به تاریخ 11 بهمن، خطاب به مهرداد تقی‌زاده معاون حمل‌ونقل خود دستور داد تا تحت نظر وی گزارش کامل و ریشه‌ای از وضعیت اضطراری در تاریخ 7 و 8 بهمن‌ماه جاری جهت استحضار مسئولان کشور و همچنین آگاهی عمومی تهیه و ارائه شود.


عباس آخوندی در این نامه خطاب به معاونش نوشته است: «این گزارش باید حداکثر ظرف مدت سه ماه تهیه شود.»
آخوندی یک هفته بعد از بحران مدیریتی بوجود آمده در خواست بررسی «فوری» هم نموده و نوشته است «با فوریت دو تیم بررسی کارشناسی متشکل از کارشناسان حرفه‌ای و خبره در زمینه حمل‌ونقل جاده‌ای و هوایی تشکیل دهید تا گزارشی از موضوع تهیه و ارائه نمایند.»


نامه‌نگاری وزیر راه در شرایطی بعد از گذشت یک هفته از بارش برف در برخی مناطق کشور آغاز شده که به گزارش خبرگزاری‌ها در طول روزهایی از هفته گذشته «دو فرودگاه مهرآباد و امام خمینی(ره) به دلیل بارش برف، مسدود شدن باندها و پایین آمدن دید افقی خلبانان عملا نتوانستند تعداد زیادی از پروازهای خود را عملیاتی کنند و همین موضوع باعث شد برای بعضی از مسافران این فرودگاه‌ها مشکلاتی جدی به وجود آید.»


اخبار منتشر شده از داخل سالن‌های این فرودگاه‌ها نشان داد حداقل 2 هزار مسافر، بیش از 48 ساعت در آن شرایطی برفی سرگردان بوده‌اند ولی در عین حال امکانات رفاهی برای مردم در نظر گرفته نشد. معمولا در این شرایط شرکت‌های هواپیمایی برای اسکان و تغذیه مردم برنامه‌ریزی می‌کنند در حالی که در این روزهای برفی نه هتلی رزرو شد و نه مردم اسکان داده شدند و به گفته مسافران، با اتمام غذا، در ساعات آخر این وضعیت بحرانی فقط بیسکویت به مردم دادند.


البته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره انتقادات وارده به این شرکت‌ها گفت: پس از روزهای برفی اخیر و بسته شدن باند فرودگاه‌ها، اتفاقاتی رخ داد و شرکت‌های هواپیمایی به عنوان مقصر این اتفاق و بحران معرفی شدند‌ در حالی که
اینطور نبود.


مقصود اسعدی‌سامانی، اظهار کرد: طبق دستورالعمل و مقررات‌ بین‌المللی هوانوردی، فرودگاه باید دستورالعمل عملیات زمستانی داشته باشد و البته باید مانور عملیات زمستانی هم هر سال قبل از شروع فصل سرما برگزار شود.


وی تأکید کرد: در حال جمع‌آوری مستندات برای شکایت از مشکلات مدیریتی اخیر بارش برف به مراجع بالاتر و سازمان هواپیمایی هستیم و بابت خسارات نیز به مراجع قضایی شکایت می‌کنیم.


گفتنی است در همین رابطه هفته قبل یکی از کارکنان فرودگاه امام‌خمینی درباره مشکلات پیش آمده گفته بود: «طبق استانداردهای بین‌المللی، باند فرودگاه امام نیازمند 25 لودر برای برف‌روبی است ولی الان در این باند فقط 3 لودر وجود دارد که یکی از آنها هم خراب است!»
با این وجود وزیر راه یا از استانداردهای ابتدایی اداره کردن فرودگاه خبر ندارد و یا با این نامه‌نگاری‌ها به فرافکنی می‌پردازد.
گزارش فوری آخوندی در شرایطی است که عملا بارش‌های اصلی زمستان رو به اتمام است و با پایان فرصت سه‌ماهه او به معاونش، بهار فرا می‌رسد!


از طرف دیگر وزیر راه باید بداند که اساسا خود ایشان در این بحرانها مسئول هستند. بررسی عملکرد وزیر راه و شهرسازی در سال‌های اخیر نشان می‌دهد عباس آخوندی علیرغم کارنامه ضعیف در حوزه مسئولیتی خود، به امور هنری و فعالیت‌های غیر مرتبط می‌پردازد.معلوم نیست این نامه‌نگاری‌ها چه دردی از مردم را دوا می‌کند؟ بهتر است وزیر به جای صادر کردن دستور و گذراندن وقت خود در مراسم‌های هنری، شخصا در حوزه مدیریتی خود حضور فعال داشته باشد تا دیگر شاهد چنین بحران‌های مدیریتی نباشیم.


منبع: کیهان


انتهای پیام/

ارسال نظر