صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
شهردار تهران مطرح کرد؛

حذف 1600 میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری از محل مالیات‌ بر ارزش افزوده

شهردار تهران با بیان اینکه بودجه سال 97 به شهرداری در شرایط محدودیت و ابهام بسته شده است، گفت: این ابهام‌ها برطرف نمی‌شود تا زمانی که مجلس شورای اسلامی سهم ما را از مالیات‌های بر ارزش افزوده مشخص کند.
کد خبر : 257669

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدعلی نجفی، شهردار تهران در چهل و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران به منظور بررسی کلیات بودجه سال 97 حاضر شد.


وی ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بودجه سال 97 در کمیسیون برنامه، بودجه و تلفیق شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت. این در حالی است که این بودجه در چارچوب برنامه دوم شهرداری تهران تدوین شده و برگرفته از تحول‌های بنیادی است.


نجفی با بیان اینکه در بودجه سال 97 حداقل اقدام این بود که در ارتباط با شفاف‌سازی عمل کردیم و پس از ارائه گزارش در صحن شورا، بودجه را به صورت فایل اکسل روی پرتال تا هریک از کارشناسان نظرات خود را ارائه دهند و ما از آن استفاده کنیم.


شهردار تهران با بیان اینکه ما در بودجه سال 97 با محدودیت‌ها و ابهاماتی مواجه بودیم، تصریح کرد: محدودیت‌های منابع روشن است. ما محدودیت‌هایی در هزینه‌ها داریم. بعضی از هزینه‌های شهرداری تهران غیرقابل اجتناب است و هرچند بار که بودجه را ببندیم آنها سرجای خود نشستند.


نجفی با بیان اینکه ابهامات بخشی از بودجه به قانون بودجه کل کشور باز می‌گردد که به تازگی از روز شنبه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، افزود: این بودجه نیز باید برای رفع بعضی از ابهامات در بودجه 97 شهرداری تهران تعیین و تکلیف شود. این در حالی است که درباره سهم شهرداری تهران از محل مالیات بر ارزش افزوده به صورت ناعادلانه 1600 میلیارد تومان کسر شده است که امیدواریم در سال 97 این موضوع جبران و در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.


وی با اشاره به اینکه بودجه سال 97 شهرداری تهران در شرایط محدودیت و ابهام است، اضافه کرد: این ابهامات مرتفع نخواهد شد تا زمانی که سهم شهرداری تهران از مالیات بر ارزش افزوده اصلاح شود.


شهردار پایتخت با اشاره به بودجه سال 95 ادامه داد: بودجه در این سال 17‌هزار میلیارد تومان بوده است که اگر 4هزار میلیارد تومان آن را وام درنظر می‌گرفتیم، از بودجه 21هزار میلیارد تومانی کم می‌کردیم همین میزان 17هزار میلیارد تومان محقق می‌شد. حال اگر در سال 97 و در بودجه این سال بخواهیم 20 درصد تورم را اضافه کنیم، بودجه سال آینده باید 21 هزار میلیارد تومان بسته می‌شد، اما بودجه برای سال 97، 17 هزار و 500 میلیارد تومان بسته شده که این نشان می‌دهد ما به شدت انقباضی عمل کرده‌ایم.


نجفی با بیان اینکه بخش زیادی از درآمدهای شهرداری به ساخت‌وسازها در شهر بستگی دارد،‌ عنوان کرد: اخیرا ساخت‌‌و‌سازها در شهر از حالت سکون و مطلق به سمت حرکت پیش می‌رود و قیمت مسکن افزایش قابل توجهی داشته است.


وی با بیان اینکه در سال 97، 500هزار وام خانه اولی وارد سیستم می‌شود، تصریح کرد: 60 درصد این وام‌ها متعلق به تهرانی‌ها است، بنابراین وضعیت ساخت‌وساز در تهران تحرک خوبی را نشان می‌دهد.


به گفته شهردار پایتخت، برخی از درآمدهای پایدار در شهر تهران، درآمدهای جدیدی هستند که شهرداری باید به سمت تامین این درآمدها پیش برود.


نجفی تاکید کرد که اگر بودجه در یک فضای کاملا تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد به شدت قابل دفاع خواهد بود، به همین دلیل از اعضای شورای شهر می‌خواهم تا کلیات را به تصویب برسانند و در صورت نیاز در هزینه‌های پیش‌بینی شده بیش از آنچه آمده صرفه‌جویی کند.


وی با بیان این موضوع که بهتر است از فروش املاک کم نکنیم، افزود: زیرا در نظر داریم هزینه‌های این موضوع را به پرداخت بدهی پیمانکاران اختصاص دهیم، زیرا بعضا پیمانکارانی وجود دارند که از سال 90 مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند. به همین دلیل در سال 97 پیش‌بینی شده تا پرداخت‌های بیشتری به پیمانکاران داشته باشیم.


شهردار تهران با اشاره به وام‌های بانکی دریافت شده طی ماه‌های گذشته توضیح داد: سقف وام بانکی در شهرداری تهران پر شده بود، به همین دلیل ما برای اینکه بتوانیم مجددا وام بگیریم دو برابر بدهی‌های خود را پرداخت کردیم، بخشی به صورت نقدی و بخشی بیشتر به صورت غیرنقدی و چون این پرداخت‌ها انجام شد، جا برای گرفتن اعتبار جدید از بانک‌ها مجددا باز شد.


به گزارش آنا، کلیات بودجه سال 97 با رای اکثریت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر