صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
در صحن شورای شهر مطرح شد؛

کاهش 6 درصدی بودجه فرهنگی در پایتخت/ بی‌توجهی شهرداری به حوزه فرهنگی و اجتماعی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به کاهش 6 درصد بودجه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نسبت به سال گذشته گفت: شایسته بود شهرداری تهران در لایحه پیشنهادی خود، توجه به حوزه فرهنگی و اجتماعی را لحاظ می‌کرد.
کد خبر : 257637

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در چهل و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران محمدجواد حق‌شناس با بیان اینکه بررسی بودجه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در لایحه پیشنهادی سال 97 و مقایسه آن با بودجه مصوب سال 96 حاکی از تضعیف حوزه ماموریتی فرهنگی اجتماعی است، اظهار کرد: این موضوع بر خلاف اهداف و رویکردهایی است که مدیریت شهری در دوره کنونی آن را دنبال می‌کند. نقد رویکردهای کالبد محور در گذشته باید با اصلاح روند‌های نادرست جامه عمل به خود بگیرد که متاسفانه باید گفت این امر در عمل رخ نداده است.


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران ادامه داد: در بودجه مصوب سال 96 شهرداری تهران سهم حوزه ماموریت فرهنگی و اجتماعی 8 درصد از بودجه کل و به میزان هزار و 467 میلیارد تومان از 17 هزار و 900 میلیارد تومان کل بودجه است از این میزان 584 میلیارد تومان از منابع برای مصرف در بخش هزینه‌ای مصوب شده و 882 میلیارد تومان اعتبارات مصوب برای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و به تعبیری دقیق‌تر سرمایه‌گذاری برای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر مصوب شده است.


حق‌شناس با بیان اینکه این اعتبارات فارغ از سهم دو درصدی حوزه فرهنگی و اجتماعی از اعتبارات نقدی معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران است، افزود: ‌در راستای ترویج فرهنگ شهروندی و ارتقاء سطح فرهنگ‌پذیری شهروندان تهرانی در تبصره 36 بودجه سال جاری مصوب شده است.


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران تصریح کرد: با این حال جای تاسف است که در لایحه بودجه سال 97 شهرداری تهران سهم حوزه ماموریتی فرهنگی و اجتماعی به 6 درصد کاهش یافته و از 17 هزار و 500 میلیارد تومان کل بودجه هزار و 115 میلیارد تومان به این حوزه اختصاص پیدا کرده که از این میزان 558 میلیارد تومان به اعتبارات هزینه‌ای و 557 میلیارد تومان به تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اختصاص دارد که در قیاس با بودجه مصوب سال 96، 37 درصد کاهش را نشان می‌دهد. این مقایسه نسبت به بودجه سال 95 کاهش چشمگیر سهم فرهنگی و اجتماعی از کل بودجه شهرداری تهران را نشان می‌دهد.


حق‌شناس تاکید کرد: شایسته بود شهرداری تهران در لایحه پیشنهادی خود توجه به حوزه فرهنگی و اجتماعی را لحاظ می‌کرد که این مهم رخ نداده است بی تردید شورای شهر نسبت به اصلاح این رویه در بودجه پیشنهادی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر