صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مؤسسه DNV.GL نروژ:

سانچی همه استانداردهای فنی و گواهینامه‎های بین‎المللی را داشت

مدیر بخش عملیات مؤسسه رده‎بندی DNV.GL که کلاس و رده‎بندی کشتی سانچی را برعهده داشته است، گفت: این مؤسسه هیچ نقصی در هر زمانی که منجر به عدم صلاحیت کشتی سانچی برای اخذ کلاس و گواهینامه‎های لازم شود را مشاهده نکرده است.
کد خبر : 257455

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، موسسه رده‎بندی DNV.GL نروژ یکی از معتبرترین موسسات رده‎بندی در جهان و عضو انجمن بین‎المللی موسسات رده‎بندی(IACS) است که رده‎بندی و کلاس کشتی نفتکش سانچی را نیز برعهده داشته است.در این ارتباط و برای اطلاع از وضعیت گواهینامه و استانداردهای کشتی سانچی گفتگویی با مدیر بخش عملیات موسسه رده‎بندی DNV.GL انجام شده که وضعیت این کشتی در این زمینه‎ را روشن می‎کند.


آقای Kjell Olaisen در این گفتگو از وضعیت کلاس و گواهینامه‎های سانچی گفته و تاکید کرده است که این موسسه هیچگونه نقصی که در هر زمانی منجر به عدم صلاحیت کشتی سانچی برای اخذ کلاس و گواهینامه‎های لازم شود را مشاهده نکرده است. وی ضمن اشاره به آخرین ارزیابی انجام گرفته از کشتی سانچی گفته است که در آخرین ارزیابی موسسه متبوعش از سانچی، هیچگونه نقصی با توجه به قوانین حاکم بر رده‎بندی و گواهینامه‎ها در این کشتی مشاهده و گزارش نشده است. این گفتگو را در ادامه می‎خوانید:


با توجه به اینکه کشتی سانچی تحت کلاس DVN.GL قرار داشته است،درباره آخرین زمان بازرسی و کلاس این کشتی توضیح دهید.
در ابتدا باید گفت که کلاس کشتی سانچی در موسسه رده‎بندی DNVGL نروژ به قرار زیر بوده است:
1A1 Tanker for oil ,BIS, Clean E0, ESP, NAUT(OC), SPM, TMON, VCS(2)+


این کشتی، ارزیابی های دوره ای را در تاریخ 2 مارس 2017 میلادی با موفقیت گذراند و بدون آنکه مشکلی در شرایط کلاس و یا مجوزها داشته باشد پس از طی موفقیت آمیز این ارزیابی، کلاس و گواهینامه های مربوط برای آن صادر شد.


آخرین ارزیابی DNV .GL که بر روی عرشه کشتی انجام شد در تاریخ ششم آوریل 2017 میلادی بود که طی آن تجدید IOPP با موفقیت انجام و تجهیزات پایداری کشتی با رعایت قوانین جدید و بازگشتی تطبیق داده شد.
براین اساس طبق بازرسی‎های انجام شده کشتی‎سانچی به لحاظ فنی و استانداردهای بین المللی در چه وضعی قرار داشته است؟


منبع ارجاع رده‎بندی و اعطای گواهینامه‎ها در موسسه DNV.GL برای همه کشتی‎ها قوانین این موسسه و قوانین مرتبط بین المللی است. طی آخرین ارزیابی که بر روی عرشه این کشتی انجام گرفت هیچگونه نقصی با توجه به قوانین حاکم بر رده بندی و گواهینامه‎ها مشاهده نشد.


آیا در این کشتی موردی مشاهده شده است که به عدم صدور گواهینامه و تاییدیه DNV.GL منجر شود؟


از آنجائیکه این کشتی دوباره تحت کلاس موسسه DNV.GL آمده است، و با توجه به پاسخ فوق ، موسسه DNV.GL هیچگونه نقصی که در هر زمانی منجر به عدم صلاحیت آن برای اخذ کلاس و گواهینامه های لازم شود را مشاهده نکرد.
کشتی سانچی به لحاظ فنی و استانداردهای بین المللی تا چه اندازه مورد تایید DNV.GL بوده است آیا موسسه تطبیق این کشتی با استانداردها و موازین بین المللی را تایید می کند؟


کشتی نفتکش سانچی از ابتدا با توجه به قوانین موسسه DNV (موسسه کنونی DNV. GL) و قوانین بین المللی مرتبط ساخته شد. این بدان معنی است که در آن زمان موسسه DNV. GL این کشتی و تجهیزات آن را با در نظر گرفتن قوانین یاد شده تائید کرده است. این شامل تائید برنامه ساخت، بازرسی و مشاهده در کشتی سازی و یارد مورد نظر، و فعالیت آزمایشی کشتی پیش از آغاز عملیات آن می شود. این مهم با بکارگیری شیوه نامه ارزیابی و تائید موسسه DNV. GL انجام پذیرفت.
این کشتی دارای چه گواهینامه‎هایی بوده و چه استانداردهایی را رعایت کرده است؟


موسسه DNV GL گواهینامه‎های ذیل را برای این کشتی صادر کرده است:
_ گواهینامه رده بندی، مقررات رده بندی DNV. GL
- گواهینامه بین المللی Load Line، کنوانسیون بین المللی Load Line
- گواهینامه ساخت ایمن کشتی باری، کنوانسیون SOLAS
- گواهینامه تجهیزات ایمن کشتی باری، کنوانسیون SOLAS
-گواهینامه ارتباطات رادیویی ایمنی کشتی باری، کنوانسیون SOLAS
-گواهینامه مدیریت ایمنی، کنوانسیون SOLAS
-گواهینامه کار دریایی، کنوانسیون کار دریایی
-گواهینامه بین المللی جلوگیری از آلودگی نفتی، تایپ B، کنوانسیون MARPOL
-گواهینامه جلوگیری از آلودگی فاضلاب، کنوانسیون MARPOL
-گواهینامه سازگاری با جلوگیری از آلودگی زباله، کنوانسیون MARPOL
گواهینامه جلوگیری از آلودگی هوا، کنوانسیون IAPP MARPOL
-گواهینامه بهره وری انرژی EEC، کنوانسیون MARPOL
-گواهینامه بین المللی سامانه Anti-Fouling، کنوانسیون بین المللی Anti-Fouling
-گواهینامه تبادلی مدیریت آب توازن، کنوانسیون بین المللی مدیریت آب توازن
-گواهینامه سازگاری با جمع آوری مواد خطرناک، مصوبه A.962(23) سازمان بین المللی دریانوردی در زمینه اوراق کشتی‎ها
-گواهینامه سازگاری با کنوانسیون ILO شماره 92، اقامت خدمه
-گواهینامه سازگاری با کنوانسیون ILO شماره 133، اقامت خدمه
-گواهینامه سازگاری با برنامه نظارت EU MRV، قانون (EU)2015/757
-گواهینامه تناژ، کنوانسیون بین‎المللی تناژ (1969)
-گواهینامه ویژه تناژ کانال سوئز، قوانین تناژ کانال سوئز
-گواهینامه سازگاری با تجهیزات بالابر محموله، کنوانسیون ILO شماره 152
تمامی این گواهینامه ها در زمان حادثه معتبر بوده اند و هیچ ارزیابی معوقه ای مربوط به آنها وجود نداشت.


به لحاظ رعایت استانداردها این کشتی قابل مقایسه با سایر کشتی‎های مشابه تحت کلاس DNV.GLبوده است؟


نقش موسسه DNV.GL این است که شواهد و مستندات کافی جمع آوری کند تا ثابت شود که قوانین لازم از طریق انجام بازرسی ها با متدولوژی این موسسه رعایت می‎شوند این در مورد سانچی هم همانند سایر کشتی‎هایی که در کلاس DNV.GL هستند لحاظ شد و رعایت شده بود.
موسسه DNV.GL حادثه سانچی و برخورد کشتی فله بر با این کشتی را چگونه ارزیابی می کندو در مورد علت و‌شدت این حادثه چه نظری دارد؟


بررسی دلایل تصادم کشتی‎های یادشده مسئولیتی است که بر عهده شرکت‎های مالک کشتی و مقام‎های دریایی است. موسسه DNV.GL از انجام این بررسی‎ها حمایت می‎کند. موسسه DNV.GL بر اساس پرونده رده‎بندی کشتی، هیچگونه شواهدی برای اینکه دلیل/دلایل برخورد کشتی چه بوده است در اختیار ندارد.


موسسه DNV.GL ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران را در مجموع چگونه ارزیابی می‎کند؟


بر اساس مستندات DNVGL، تمامی کشتی‎های نفتکش ناوگان NITC که در کلاس این موسسه هستند دارای گواهینامه‎های معتبر هستند و هیچ یک از آنها بازرسی معوقه و یا شرایط غیر معتبری ندارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر