صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۴ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

بیانیه دانشگاه علم‌ و صنعت درباره جنجال‌های به کارگیری یک استاد

دانشگاه علم وصنعت در بیانیه‌ای درباره به کارگیری یک عضو هیات علمی در این دانشگاه، احکام دیوان عدالت اداری و دادگاه تجدیدنظر را که رای به نفع دانشگاه علم وصنعت داده است، منتشر کرد و رای قانون را فصل‌الخطاب طرفین دانست.
کد خبر : 257367

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در این بیانیه آمده است: این روزها در مورد بازگشت به کار آقای دکتر سعیدرضا مساح، مطالب متعددی به نقل از ایشان و نیز سایر عزیزان متاثر از این مطالب، در رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح شده است که چرا دانشگاه به زعم ایشان به قانون عمل نمی‌کند؟ گرچه تاکنون بارها دانشگاه در این خصوص پاسخ داده است، اما نظر به اینکه ایشان قبل از مراجعات فراوان خود به مراجع قانونی مختلف، جهت نیل به خواسته خویش از دانشگاه در دیوان محترم عدالت اداری شکایت کردند و بدیهی است بر اساس نص صریح قانون، رای دادگاه محترم برای طرفین فصل‌الخطاب و لازم‌الاجراست مجدداً لازم به توضیح است:


1- به دنبال عدم موافقت با تمدید قرارداد استخدامی پیمانی ایشان با دانشگاه که طی مراحل قانونی انجام شده است، ایشان قبل از مراجعه به قسمت‌هایی از وزارت علوم، هیات عالی جذب و غیره به دیوان محترم عدالت اداری شکایت کرده‌اند و دادگاه پس از استماع صحبت‌های نامبرده و دانشگاه ضمن رد درخواست مشارالیه، اقدام دانشگاه را طبق قانون دانسته و به طرفین ابلاغ نموده است.


2- پس از آن آقای دکتر مساح نسبت به دادنامه اعتراض کرده و مجددا خواستار رسیدگی به موضوع در دادگاه تجدیدنظر دیوان محترم عدالت با تاکید بر تبدیل وضعیت پیمانی مشارالیه به رسمی آزمایشی می‌شوند.


3- در این راستا، آقای دکتر مساح، همزمان مکاتبات زیادی با بخشهای مورد اشاره شده فوق داشته‌اند، ولی ایشان متاسفانه فقط نتیجه پاره‌ای از این مکاتبات اداری که قابلیت بهره‌برداری خاص داشته و در حمایت از وی بوده را در فضای مجازی و برخی جراید منتشر و درج کرده و آنها را به دادگاه تجدید نظر نیز ارائه می‌نمایند. با این وجود، دادگاه تجدید نظر دیوان محترم عدالت اداری مجددا به شرح ذیل رای داده است:


الف-خواسته های ایشان قابل استماع نبوده است.


ب-بازگشت به کار ایشان، منوط به این قید است که دانشگاه تخلف کرده باشد، اما ایشان مدرکی در این راستا ارائه نکرده است.


ج- دادگاه تجدید نظر تبدیل وضعیت ایشان از پیمانی به رسمی آزمایشی را نیز به دلیل عدم رسیدگی اولیه در دادگاه بدوی، تکلیف قانونی دانشگاه ندانسته است.


به هر حال دانشگاه علم وصنعت ایران ضمن پرهیز از ورود به بحث‌های پراکنده رسانه‌ای، که گاها مشحون از اظهار نظرهای احساسی هستند، همواره تسلیم قانون است و با توجه به مراجعه ایشان به دادگاه دیوان محترم عدالت اداری و ورود مستقیم آن دیوان، همانگونه که قبلا تاکید شده هر حکمی که صادرشود، دانشگاه بلافاصله مکلف به اجرای آن است. بنابراین مجدداً تاکید می‌نماید اگر ایشان مدعی هستند که حکم دادگاه محترم متضمن بازگشت به کار وی است، می‌توانند به همان دادگاه مراجعه و تقاضای اجرای حکم نمایند که قطعاً با صدور هر حکمی، دانشگاه بدون درنگ آن را اجرا خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر