صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۷ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
رئیس مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران:

لزوم به کارگیری آموزش و یادگیری الکترونیکی در آینده

رئیس مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران تاکید کرد: با آموزش الکترونیکی و پیشرفت‌های فناوری می‌توان یادگیری را بهبود بخشید.
کد خبر : 257225

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر سیدامید فاطمی درباره وضعیت زیرساخت‌های آموزش الکترونیکی در کشور، گفت:‌ یادگیری الکترونیکی یادگیری است که بر مبنای فناوری و ساختن شبکه‌های تعاملی شکل می‌گیرد در واقع در یادگیری الکترونیکی بین سیستم، محتوا و کابران ارتباط و تعامل برقرار می‌شود و بر مبنای فناوری تئوری‌های یادگیری سازاگرا و اجتماعی یادگیری صورت می‌گیرد. به عنوان مثال یادگیری حاصل از یک لوح فشرده یادگیری الکترونیکی نیست بلکه باید ارتباط و تعامل شکل گیرد تا آموزش انجام شود.


دبیر علمی دوازدهمین کنفرانس یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران افزود: با توجه به این تعریف که در یادگیری الکترونیکی با افزایش تعامل بین کاربران، سامانه و محتوا بر اساس ارتباطات فضای مجازی یادگیری شکل می‌گیرد، پس نقش اصلی در زیرساخت وجود شبکه ارتباطی و اینترنت است که در حال حاضر در کشور ما وجود دارد و از این نظر زیرساخت خوبی داریم.


عضو هیات مدیره انجمن علمی یادگیری الکترونیکی اضافه کرد: آموزش الکترونیکی نیاز به زیرساخت‌های گسترده‌تر دیگری مانند زیرساخت‌های تولید محتوا و زیر ساختهای فرهنگی و ترویجی برای شناخت این روش نیز نیاز دارد، یادآور شدکه باید علاوه بر تقویت زیرساخت ارتباطی در این زمینه‌ها نیز ح خود را تقویت کنیم بنابراین نمی‌توانیم بگوییم در حال حاضر همه چیز به صورت ایده‌آل شکل گرفته است.


وی درباره تفاوت‌های آموزش مجازی با آموزش الکترونیکی، تصریح کرد: آموزش مجازی یا کلاس مجازی زنده که در آن یادگیرندگان و یاد‌دهنده همزمان از طریق اینترنت تعامل زنده صوتی، تصویری و تعامل دارند صرفا مساله بعد مکان را نسبت به روش حضوری برای دانشجو و استادان برطرف کرده است و می‌توان گفت از بسیاری از مزایای آموزش چهره‌به‌چهره بی‌بهره است و مشکلاتی از قبیل سختی تعامل از دور و قطع و وصل شدن اینترنت نیز دارد و این با یادگیری الکترونیکی که یادگیری دانشجو محور شکل می‌گیرد متفاوت است.


دبیر علمی کنفرانس یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران گفت: یکی از اقدامات مهم برای فرهنگسازی و توسعه درک صحیح از یادگیری الکترونیکی کنفرانس‌های سالانه یادگیری و یاددهی الکترونیکی است که انجمن علمی یادگیری الکترونیکی دنبال می‌کند و امسال توسط دانشگاه تهران برگزار می‌شود. در این کنفرانس علاوه بر توجه به مسئله آموزش و فرهنگسازی از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جشنواره و سخنرانی و علاوه بر توجه به مسائل پژوهشی از طریق ارائه یافته های علمی پژوهشگران در مقالات علمی به مسائل فناوری و کسب و کار از طریق برگزاری رویداد استارتاپی نیز توجه شده است. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت https://icelet2018.ut.ac.ir مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر