صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۵ - ۰۸ تير ۱۳۹۴
بوستانی عنوان کرد

حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از بانوان شایسته و توانمند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرکدام از بانوان شاغل در دانشگاه که شایستگی و توانایی ارتقا داشته باشند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.
کد خبر : 25654

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، فردین بوستانی در جلسه شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: زنان باید همچون مردان در مسائل اجتماعی پایگاه و جایگاهی مناسبی داشته باشند و کاری کنند که نه تنها از حرکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های گروهی ممنوع نشوند بلکه در تمام عرصه‌های زندگی به‌ عنوان نیمی از پیکره اجتماع و نقش تعیین کننده‌اش در بقا و گسترش نسل انسانی و مانند آن، مورد توجه قرار گرفته و از خود شایستگی لازم را نشان دهند.


بوستانی درباره منزلت و تساوی حقوق زنان اظهار کرد: در ماهیت و سرشت وجودی، تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد و هر دو از گوهر انسانی مشترکی برخوردار هستند.


وی در ارتباط با دیدگاه‌های برخی گذشتگان در ارتباط با زن گفت: تردیدی نیست که زنان در طول تاریخ از موقعیت مطلوب و شان بالایی برخوردار نبوده و غالبا مورد بی‌مهری و ظلم واقع می‌شدند، اما با رشد روزافزون آگاهی‌های بشر و پیشرفت سریع علوم انسانی و اجتماعی، حقوق از دست رفته زنان استیفا شد و شاید علت اصلی آن خود بانوان و زنان ما بودند که با عملکرد درستشان این مهم را ثابت کردند.


رئیس واحد یاسوج در پاسخ به سوالات مطرح شده درباره اهمیت دادن به بانوان در دانشگاه بیان کرد: اکنون در واحد یاسوج هشت کارمند خانم در پست مدیریتی و رئیس بخش مشغول به فعالیت هستند و بنده و سیستم مدیریتی از عملکردشان راضی هستیم. اعتقاد این جانب است که هر کدام از بانوان کار بهتر ارائه دهند و برای سیستم مفیدتر واقع شوند، شایسته ارتقا هستند و تفاوت جنسیتی را در این مقوله نمی‌پذیرم بلکه هر کدام از بانوان که شایستگی و توانایی ارتقا داشته باشند، حمایت می‌کنم.


در پایان این نشست بانوان با ارائه نظر درباره لزوم برگزاری چنین جلساتی، درباره کاندیداتوری شورای تخصصی زنان فرهیخته، دیدگاه‌های خود را بیان کردند.




انتهای پیام/

ارسال نظر