صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶

حملات هوایی و زمینی ترکیه به عفرین افزایش یافت

ستاد کل ارتش ترکیه اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور از زمین و هوا مواضع و اهداف نظامی گروه‌های تروریستی را در شهر عفرین واقع در شمال غرب سوریه هدف قرار دادند .
کد خبر : 256073

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه المیادین، ارتش ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد یگان‌های نظامی روز گذشته (دوشنبه) مواضع و اهداف نظامی سازمان‌های تروریستی را در شهر عفرین از زمین و هوا به‌شدت گلوله‌باران و تلفات و خساراتی به آنان وارد کردند.


طبق بیانیه ارتش ترکیه، یگان‌های توپخانه نیروی زمینی ارتش مواضع و مخفی‌گاه‌های عناصر حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) را به شدت گلوله‌باران کردند. پس از حملات توپخانه‌ای، جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه نیز مواضع نظامی سازمان‌های تروریستی را در شهر عفرین بمباران کردند.


همزمان با حملات توپخانه‌ای و هوایی ارتش ترکیه علیه مواضع و اهداف نظامی جنگجویان کُرد در شهر عفرین، نیروهای کمکی و پشتیبانی نیز به منطقه مرزی میان ترکیه و سوریه در استان کلیس واقع در جنوب کشور وارد شدند.


در عین حال هلال احمر شهر عفرین سوریه در گزارشی اعلام کرد که از آغاز حمله ترکیه به این منطقه تاکنون 63 غیر نظامی کشته و بیش از 150 نفر دیگر زخمی شدند.


هلال احمر شهر عفرین تاکید کرد ارتش ترکیه به صورت بی‌هدف غیر نظامیان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار می‌دهند.


فران اکویزا، نماینده یونیسف در سوریه پیشتر گفته بود: «125 هزار نفر از اهالی منطقه عفرین به مکان‌های دیگری در این منطقه فرار کردند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر