صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۶ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
رئیس واحد خدابنده:

روحانیان و دانشگاهیان بر توسعه علم و معنویت می‌افزایند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده گفت: جامعه فاضل و وارسته روحانیان و دانشگاهیان بر گسترش و توسعه نور علم و معنویت در جامعه می‌افزایند.
کد خبر : 255171

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر نصرت الله دین‌محمدی در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهر نوربهار با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره)، شهدای 8 سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای شهر نور بهار و گرامیداشت طلیعه طلایی چهلمین سالگشت پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران (به رهبری حضرت امام خمینی(ره) به معرفی اجمالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده پرداخت.


وی افزود: «واحد خدابنده مهر 1383 راه‌اندازی شد و با سه رشته کاردانی و کمتر از 300 دانشجو آغاز به کار کرد و اکنون بیش از 70 رشته تحصیلی (از کاردانی تا مقطع دکتری)،بیش از 800 دانشجو و 66 نفر عضو هیات علمی دارای پرونده پرسنلی دارند که برای 26 نفر از این افراد، حکم کارگزینی هیات علمی تمام وقت صادر شده است.»


دین‌محمدی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده را یکی از برکات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی و یکی از امتیازات مهم شهرستان خدابنده عنوان کرد که زمینه ادامه تحصیل خیل عظیمی از دانش دوستان شهرستان را در بیش از 70 رشته فراهم ساخته است.


وی به بیان امتیازات دانشگاه آزاد اسلام در مقایسه با سایر دانشگاه ها پرداخت و گفت: «اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، هم مورد وزارت علوم است و هم اعتبار آن از بسیاری از دانشگاه‌های موجود در کشور بیشتر است. کیفیت آموزش در دانشگاه آزاد خدابنده به واسطه وجود ده‌ها عضو هیات علمی از سایر دانشگاه‌ها بیشتر است. برخلاف شایعات منتشره، هزینه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، تفاوت چندانی با سایر دانشگاه‌ها ندارد ولی در قبال آن امتیازات فراوانی نسبت به سایر دانشگاه‌ها دارد. واحد خدابنده دارای تنوع رشته های گوناگونی است که هر کسی به راحتی می‌تواند از بین 70 رشته موجود در این واحد، رشته دلخواه خودش را انتخاب و ادامه دهد.»


دین‌محمدی با استفاده از آیه شریفه «نور (الله نورالسماوات و الارض، مثل نوره کمشکات فیه مصباح؛ المصباح فی زجاجه، کانها کوکب دری»، علم و ایمان را به نور تشبیه کرد که وجود جسمانی و مادی انسان در سایه این انوار الهی (علم و ایمان) می‌تواند به اوج کمالات روحانی و معنوی دست پیدا کند که دانشگاه‌ها و مساجد، می‌تواند همان نقش مشکات (چراغدان) و زجاجه (شیشه) دراین آیه را بازی کند.


وی افزود: «مایه بسی افتخار است که این معنویت و وارستگی علم و ایمان، در شهر سرشار از نور و سرور و شور و شعور و صفا و خلوص «نور بهار» (نور آباد)، بیشتر از هر مکان دیگری خودنمایی می‌کند و به چشم می‌خورد. چرا که این همه استقبال گرم و خالصانه و مشتاقانه از نماز جمعه در کمتر شهری به چشم می‌خورد و به جرات می توان گفت که بسیار کم نظیر و شاید بی نظیر بوده باشد. »


دین‌محمدی از پیشکسوت‌ترین و مسن‌ترین دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده، رمضانعلی گنج خانلو، (با 63 سال سن)، اهل شهر دانش دوست سجاس یاد کرد و با ابراز خوشحالی از این موضوع، همه نمازگزاران نورانی و معنوی را به ادامه تحصیل فرا خواند و درخواست کرد که خودشان و دوستان و اقوامشان برای ادامه تحصیل و کسب مدارج بالای علمی به دانشگاه آزاد اسلامی خدابنده تشریف بیارند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده قول داد که در زمینه تخفیف و تقسیط در شهریه تحصیلی، دانشجویان را یاری خواهند کرد.


علی اکبری امام جمعه دانشمند نوربهار نیز حضور جمعیتی کثیر و پر ازدحامی در این نمازجمعه را قابل تحسین دانست و گفت:‌«شایسته است که این حضور جمعیت به عنوان یک الگوی تمار عیار در سطح کشور و حداقل در سطح استان معرفی شود و مورد توجه همه مسئولین گرامی و مردم مومن کشور قرار گیرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر