صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۷ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۶
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران:

اطلاعات راهور حکایت از آلودگی هوای تهران ناشی از خودروهای فرسوده دارد

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: اطلاعات راهنمایی و رانندگی نقش خودروهای فرسوده را در آلودگی هوای تهران اعلام کرده است.
کد خبر : 255067

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، وحید حسینی با بیان اینکه خودروهای فرسوده نقش موثری در آلودگی هوا دارند، گفت: این اطلاعات را از راهنمایی و رانندگی دریافت کردیم. ناوگان شهری تهران بسیار قدیمی و فرسوده شده است. هیچ کدام از خودروهای دیزلی فیلتر ندارند و این اتفاقی است که در تهران برای منابع آلوده کننده می‌افتد.
وی افزود: خروجی آلاینده موتور سیکلت‌ها در تهران فاجعه است. مسئولان محیط زیست باید دوباره این موضوع را بررسی کنند. مقادیر آلاینده ما ۵ برابر بالاتر از حد استاندارد است. همچنین خودروهایی که یورو ۲ دارند یا اینکه تعریف استاندارد آنها نزدیک به یورو 2 است، خروجی انتشار گازهای معلق کمتری را دارا هستند.
حسینی با اشاره به خودروهای سبک تصریح کرد: طبق تحقیقی که در دانشگاه ویسکانسین آمریکا انجام دادیم، نصف pm2/5 توسط خودروها منتشر می‌شوند.
وی اظهار کرد: در جلسه کمیته سالانه ترافیک محدودیت‌هایی برای کامیون‌ها اعمال کردیم و سپس شاهد این بودیم که کربن سیاه به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.
وی با اشاره به زلزله تهران، گفت: موضوع بسیار ترسناکی در زلزله تهران اتفاق افتاد و آن این بود که مردم در ساعت ۱۲ شب در ماشین‌هایشان با موتور‌های روشن در خیابان ایستاده بودند. در این ساعت مونوکسید کربن بسیار افزایش یافت و زمانی که مردم به خانه‌هایشان بازگشتند و موتورهایشان را خاموش کردند pm2/5 کاهش یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر