صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۴۲ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
احمدی لاشکی:

یک و نیم میلیون دانش‌آموز در مدارس تخریبی تحصیل می‌کنند

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تحصیل یک و نیم میلیون دانش‌آموز در مدارس تخریبی خبر داد.
کد خبر : 254838

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگویی با اشاره به کاهش سهم عمرانی آموزش و پرورش در بودجه سال 97، گفت: بودجه آموزش و پرروش در سال 96 حدود 33 هزار میلیارد تومان تصویب شد؛ هرچند آموزش و پرورش توانست حق و حقوق فرهنگیان را به استثنای حق‌التدریسان پرداخت کند اما متاسفانه این بودجه تنها کفاف حقوق و دستمزدهای را می‌دهد.


نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز به مدارس برای قطع آب و برق و گازشان رجوع می‌شود و مدارس با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند، ادامه داد: وضعیت عمرانی مدارس نیز اسفناک است و تقریبا در حوزه نوسازی اقدام درخور توجهی صورت نگرفته است.


وی افزود: این در حالی است که حدود یک و نیم میلیون دانش‌آموز در مدارس تخریبی تحصیل و دو نیم میلیون دانش‌آموز دیگر در مدارس نیازمند به مقاوم‌سازی زندگی می‌کنند، درواقع یک سوم دانش‌آموزان در محیط ناامن تحصیل می‌کنند.


احمدی لاشکی با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 پیشنهاد تعلق حدود 1000 میلیارد تومان از محل اسناد خزانه به بازسازی مدارس را داده است اما این رقم‌ها به تنهایی نمی‌توانند کارگشا باشند، گفت: دولت از خیرین در زمینه فعالیت‌های عمرانی مراکز آموزشی بسیار عقب مانده است در حالی که باید پا به پای خیرین جلو آمده و برای این مهم بودجه در نظر بگیرد.


نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: منابع دولت باید با برنامه‌ریزی درست در جهت تامین صلاح امور فرهنگیان و دانش آموزان هزینه شود؛ درواقع باید با ارتقای بهره‌وری و اصلاح فرایندها، ترسیم درستی از آینده داشته باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر