صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اختتامیه سی و سومین جشنواره موسیقی فجر؛

قربانی با «فروغ» جایزه گرفت/ مهدی یراحی بهترین خواننده پاپ

اختتامیه سی و سومین جشنواره موسیقی فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد،جمعی از نمایندگان مجلس و چهره‌های شاخص موسیقی کشور نظیر علیرصا قربانی،‌ کارن کیهانی، میلاد کیایی، مهیار علیزاده، رضا تاجبخش، هوشنگ کامکار و محمدرضا چراغعلی در تالار وحدت آغاز شد.
کد خبر : 253279

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر از روز ۲۰ تا ۲۹ دی ماه با حصور ۸۵ گروه داخلی و خارجی برپا شد.


این مراسم با اجرای ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی شکل رسمی به خود گرفت؛ سالار عقیلی در این اجرا قطعه جام مدهوشی اثر علی تجویدی، شعر بیژن ترقی و تنظیم فریدون شهبازیان را خواند. وی در ادامه شعر ایران فدای اشک و خنده تو را اجرا کرد


برگزیدگان بخش موسیقی ایرانی


با دعوت از داوران بخش کلاسیک و بخش موسیقی ایرانی، هوشنگ کامکار، محمد سریر و ایرج راد بر روی صحنه حاضر شدند و برگزیدگان این بخش بدین شرح معرفی شدند: در آهنگسازی موسیقی کلاسیک، «پریسا پیرزاده» برای نوازندگی برای آهنگسازی آلبوم «وکالیز» مورد تقدیر قرار گرفت و «علیرضا مشایخی» برای آلبوم «سپکتروم» و «کارن کیهانی» برای آلبوم «باغ بی‌برگی» به عنوان برگزیدگان معرفی شدند.


در بخش موسیقی معاصربی کلام: «احسان ذبیح‌فر» مورد تقدیر قرار گرفت و «میلاد درخشانی» به عنوان برگزیده معرفی شد.


موسیقی با کلام(آهنگسازی): «کاوه صالحی» برای آلبوم «این هم حکایتی‌ست» به عنوان برگزیده معرفی شد.


خوانندگی موسیقی ایرانی: «علیرضا قربانی» برای آلبوم «فروغ» به عنوان برگزیده معرفی شد.


علیرضا قربانی پس از دریافت جایزه خود گفت: اساسا در هنر و ارزیابی هنر چیزی به نام جایزه صادق نیست و این در اولویت‌های چندم است چراکه در هنر روح و حسی وجود دارد که دررهر یک از افراد متفاوت است.


وی افزود: این امر برخلاف ورزش است که ارزیابی بر اساس رکورد، سرعت و وزنه ورزشکاران مشخص می‌شود. در هنر کسی که جایزه می‌گیرد جای خوشحالی ندارد، چرا که بسیاری هستند که کارهای ارزشمندی دارند و البته امشب جای بسیاری از کارها خالی است.


تقدیر از برگزیدگان موسیقی تلفیقی و دستگاهی


در بخش بعدی این مراسم خواننده پیشکسوت شهر مهاباد ابراهیم قادری ‌و نوازنده و خواننده لرستان فرج علیپور مورد تجلیل قرار گرفتند.


در ادامه مراسم، با حضور داوران بخش موسیقی تلفیقی و دستگاهی شامل میلاد کیایی، بهرام جمالی و حمیدرضا نوربخش برگزیدگان این بخش معرفی شدند. در بخش تلفیقی بی کلام ، «گلنوش صالحی» برای آلبوم ده تیر


در بخش تلفیقی باکلام: فرزاد میلانی برای آلبوم نوستالژینامه


هیات داوران هیچ آلبومی را در بخش خوانندگی تلفیقی شایسته ندانستند


بهترین آهنگساز موسیقی تلفیقی باکلام: میلاد درخشانی برای آلبوم حرف بزن


در بخش آهنگسازی موسیقی دستگاهی بی‌کلام: قاسم رحیم زاده برای آلبوم آواز رود


در بخش آهنگسازی موسیقی دستگاهی با کلام هیات داوران هیچ آلبومی را شایسته انتخاب ندانست اما از مجید مولا نیا برای آلبوم عشق زنده باید و محمد عشقی برای آلبوم سرو بالا تقدیر کرد.


در بخش خوانندگی موسیقی دستگاهی با کلام هیات داوران هیچ آلبومی را شایسته انتخاب ندانست اما از سالار عقیلی برای آلبوم میهن وطنم خوشتر و از وحید تاج برای آلبوم در عشق زنده باید، تقدیر کردند.


مهدی یراحی، برگزیده بخش پاپ


پس از اجرای گروه موسیقی مهتاب به سرپرستی احسان ذبیح فر، اهدای جوایز بخش‌های پاپ، ناشران موسیقی و رسانه‌ها آغاز شد.


هیات داوران با اهدای لوح تقدیر از صدر الدین حسینخانی موسسه ایران گام و پردیس موسیقی معاصر اردوان جعفریان تقدیر کرد وهمچنین جایزه بارید ناشر موسیقی به امیر عباس ستایشگر تعلق گرفت.


در بخش موسیقی پاپ جایزه بهترین آهنگسازی به کاوه یغمایی برای آلبوم ناگهان رفته تعلق گرفت. همچنین در این بخش جایزه بهترین خوانندگی به مهدی یراحی آلبوم آینه قدی اهدا شد.


مهدی یراحی گفت: از سرزمین داغدیده‌ام می‌گویم، از اهواز می‌گوبم، دیروز هوای اهواز خراب بود و من نگران همشهریانم بودم؛ خواستم از این تریبون یادی کنم از مردم صبور خوزستان. همچنین از هیات داوران تشکر می‌کنم، زیرا قطعا در موسیقی پاپ کارهای بهتری داریم .


در بخش رسانه برتر با حضور فرزاد طالبی، حسینی، هوشنگ کامکار و مهدی وجدانی از نیوشا مزید آبادی، سما بابایی، مهدی شاهرضایی، رادیو ایران، امیر حسین سلفی، رادیو تهران ،بهزاد حقیقت برنامه خیابان زندگی و سایت موسیقیایی نوا، یدالله گودرزی مدیر فرهنگ و اندیشه رادیو ایران و علی رضا سعیدی از خبرگزاری مهر تقدیر شد .


در بخش موسیقی نواحی از شهباز شاهین پور و فوزیه مجد از پیشگامان پژوهش در موسیقی نواحی تقدیر شد.


بخش پایانی مراسم اختتامیه مهدی یراحی قطعاتی را اجرا کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر