صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۴ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۶

بررسی تاسیس سازمان گردشگری شهرداری پایتخت در شورای شهر تهران

رئیس کمیته میراث فرهنگی و خانه‌های تاریخی شورای شهر تهران از بررسی و ارزیابی طرح تاسیس سازمان گردشگری شهرداری تهران در این کمیته خبر داد و اعلام کرد: تشکیل چنین سازمانی در شهرداری تهران ضروری است.
کد خبر : 252823

حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص ضرورت معرفی و توجه به جاذبه‌های گردشگری تهران توضیح داد: طرح ارتقای ستاد گردشگری شهرداری به سازمان گردشگری در شورای قبلی مطرح بود اما از آنجایی که دوستان نظر مساعدی نسبت به افزایش ساختار اداری ندارند، با این طرح مخالف شده و همچنان نیز مخالفت‌هایی وجود دارد.


وی افزود: در حال حاضر طرح دوباره تاسیس سازمان گردشگری در کمیته میراث فرهنگی شورای شهر در حال بررسی است که در صورتی که به نتیجه برسیم، این طرح در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و سپس در صحن شورای شهر بررسی خواهد شد.


خلیل‌آبادی، تشکیل چنین سازمانی را دارای ضرورت دانست و گفت: جاذبه‌های گردشگری زیادی در تهران وجود دارد که همچنان معرفی نشده و باید به مردم معرفی شوند؛ از سوی دیگر، با وجود تلاش‌هایی که شده همچنان تهران به عنوان یک مقصد گردشگری در ایران نتوانسته جا بیفتد و از این رو، ضرورت دارد تا سازمانی به صورت تخصصی به این موضوع بپردازد.


وی ادامه داد: موضوع گردشگری یک مساله چند بخشی است که می‌تواند ابعاد اقتصادی برای سرمایه‌گذاری و ابعاد فرهنگی برای جامعه داشته باشد، از این‌رو، همکاری بین بخشی در این حوزه ضروری است و شهرداری تهران می‌تواند به عنوان پیشتاز در این حوزه وارد شده و عمل کند.


رئیس کمیته میراث فرهنگی و خانه‌های تاریخی شورای شهر تهران همچنین از تصویب بودجه مشخصی برای توسعه فرهنگ گردشگری در بودجه سال آینده شهرداری خبر داد و گفت: بهرحال موضوع گردشگری هم می‌تواند در حفظ آثار تاریخی کمک کند و هم ارزش‌های اقتصادی داشته باشد، بنابراین توجه ویژه در این بخش نیاز است.



انتهای پیام/

ارسال نظر