صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سهم‌ ایران از بازار عراق کم نشد

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: سهم ما از بازار عراق طی سه سال گذشته کاهش نیافته‌است.
کد خبر : 252777

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، مجتبی خسروتاج در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان کرمانشاه گفت: صادرات ایران به عراق در سال جاری حدود هفت درصد رشد داشته و در 9 ماهه امسال به قریب پنج میلیارد دلار رسیده است. وی بابیان اینکه گزارش‌های آماری نشان می‌دهد سهم ایران در بازار عراق طی سه سال گذشته کاهش نیافته، افزود: البته از وضعیت موجود راضی نیستیم و باید سهم بیشتری از بازار عراق به دست آوریم. سهم ترکیه از بازار عراق کاهش داشته است.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ایجاد یک مرکز تجاری در کشور عراق، گفت: شرکت‌های ایرانی باید روی بازاریابی در عراق بیشتر کار کنند.


وی بابیان اینکه باید با عراق به سمت تجارت آزاد برویم، گفت: هنوز طرف عراقی این موضوع را به دلایلی نپذیرفته است.


خسروتاج در ادامه بابیان اینکه واحدهای تولیدی باید نگاه تخصصی به حوزه صادرات داشته باشند، گفت: امروزه واحدهایی که در تولید محصول نوآوری دارند در کسب سهم بیشتر از بازارهای صادراتی موفق‌ترند.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ما هم باید در تولیداتمان نوآوری داشته باشیم تا بازارهایمان را از دست ندهیم که لازمه این کار ارتباط بیشتر واحدهای تولیدی با مراکز علمی و دانشگاهی است.


وی با تأکید بر تکیه‌بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور و استان‌ها، گفت: باید یک برند ملی داشته باشیم و علاوه بر آن استان‌ها نیز بر اساس ظرفیتی که دارند توسعه خود را به‌پیش ببرند.


خسروتاج به پرداخت تسهیلات به بخش صادرات نیز اشاره کرد و گفت: 4600 میلیارد تومان تسهیلات با سود 13.5 تا 14.5 درصد برای این بخش در نظر گرفته‌شده که توسط سه بانک پرداخت می‌شود.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به رسمی شدن مرز سومار نیز اشاره کرد و گفت: چنانچه طرف عراقی آمادگی داشته باشد ما نیز آمادگی داریم.


خسروتاج همچنین در خصوص همکاری جهت برپایی نمایشگاه استان کرمانشاه در کشور عراق قول همکاری داد.



انتهای پیام/

ارسال نظر