صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۶

قدردانی حجت‌الاسلام محمدیان از وزارت بهداشت برای میزبانی جشنواره ملی قرآن دانشگاهیان

همزمان با شصت و نهمین نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت در دانشگاه‌ها، از وزارت بهداشت به دلیل میزبانی شایسته سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان قدردانی شد.
کد خبر : 252373

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شصت و نهمین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، حجت‌‌الاسلام محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، دکتر محمدرضا فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت و جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه‌های آموزش عالی امروز چهارشنبه ۲۷ دی در معاونت فرهنگی-سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شد.


فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت در بخشی از این نشست، با بیان اینکه در برگزاری رویدادهای قرآنی در محیط دانشگاهی تا نقطه مطلوب فاصله داریم، گفت: نباید داشته‌هایمان در این حوزه را نادیده بگیریم؛ عدد شرکت‌کنندگان در سی و دومین دوره جشنواره، نشان از ضریب مشارکت بالای دانشگاهیان در فعالیت‌های قرآنی دارد.


وی همچنین با اشاره به مشارکت خوب استادان در نخستین جشنواره قرآن و عترت استادان گفت: یکی از اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی، افزایش توانمندی معرفتی شرکت‌کنندگان در فعالیت‌های قرآنی است که سعی کردیم در این دوره مدنظر قرار دهیم؛ جشنواره ملی قرآن، دانش بنیان و جامع الاطراف است و این مهم در سایر دستگاه‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.


فراهانی بر ترغیب همه آحاد دانشگاهی در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان تاکید کرد و گفت: هنر یکی از ابزارهایی است که در این خصوص می‌تواند بسیار راهگشا و اثرگذار باشد و رهبر معظم انقلاب نیز بارها به استفاده از ابزار هنر در ترویج آموزه‌های قرآنی اشاره داشته‌اند که تحقق بیش از پیش آن را باید مورد توجه قرار دهیم.


پس از صحبت‌های معاون وزیر بهداشت، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدیان، از میزبانی شایسته وزارت بهداشت با اهدای لوح سپاس به برگزارکنندگان جشنواره سی و دوم قدردانی کرد.


در ادامه این نشست، دکتر محمدمهدی بحرالعلوم، رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، به ارائه گزارشی از روند برگزاری و میزبانی وزارت بهداشت از سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان پرداخت و گفت: این دوره از جشنواره که در دهه اول آذر برگزار شد، نمونه بسیار خوبی از تعاون و همکاری میان دستگاه‌های دانشگاهی بود.


وی افزود: پیش از برگزاری این دوره از جشنواره به میزبانی وزارت بهداشت، بیش از ۱۰ جلسه کارشناسی و هماهنگی با حضور نمایندگان دستگاه‌های آموزش عالی در شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها برگزار کردیم که همراهی و هماهنگی نمایندگان دستگاه‌های مختلف حاضر در این شورا یکی از عوامل موفقیت جشنواره سی و دوم است.


بحرالعلوم در ادامه با تشریح ساختار تشکیلاتی ستاد اجرایی جشنواره گفت: این ساختار که متشکل از کارشناسان زبده قرآنی است، باعث دیده شدن زمینه تخصصی جشنواره و تقسیم بار اجرایی این رویداد ملی شد.


وی با بیان اینکه در این دوره بیش از ۳۳۰ هزار نفر در جشنواره شرکت کرده‌اند گفت: در وزارت بهداشت و بیشتر دستگاه‌های دانشگاهی شاهد رشد خوبی بودیم و بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان دوره سی و دوم جشنواره در بخش‌های معارفی، آوایی و هنری به رقابت پرداختند. تنوع رشته‌ها در این دوره زمینه شکوفایی، ظهور و بروز سلایق مختلف را فراهم کرد که آن را می‌توان یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد این دوره از جشنواره ملی برشمرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر