صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۴ - ۰۵ تير ۱۳۹۴
معاون آموزش سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد

اجرای پارک آموزش ترافیک در برج میلاد

معاون آموزش سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام مشارکت این سازمان در سومین جشنواره رمضانی «شهر خدا» در برج میلاد تهران گفت: این سازمان با برپایی غرفه­‌هایی در قالب پارک آموزش ترافیک، هر شب از ساعت 19 تا 2 بامداد، پذیرای کودکان عزیز و خانواده‌­های آنان است.
کد خبر : 25168

به گزارش گروه اجتماعی آنا، سید محمد مهدی میرزایی قمی با بیان این خبر افزود: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و شروع جشنواره «شهر خدا»، بر آن شدیم تا از این فرصت مغتنم استفاده کنیم و با شبیه‌­سازی اِلمان‌‏های شهری و ترافیکی در مقیاس کوچک و ایجاد محیطی مفرح و جذاب برای کودکان، به ارائه برنامه‌­های متنوع و سرگرم‌کننده از جمله برپایی کارگاه‌های آموزشی، اجرای نمایش­‌های ترافیکی، برگزاری مسابقات فرهنگی و آموزش عبور و مرور ایمن بپردازیم.


وی با اشاره به اینکه عابران پیاده به ویژه کودکان و نوجوانان، عاملی مهم در ترافیک درون شهری و برون‌شهری محسوب می‌­شوند، اظهار کرد: گزارش‏‌های ترافیکی بیانگر این است که در میان تمام سفرهای درون‌شهری، سفر­های پیاده سهم بالایی را به خود اختصاص داده­‌اند و کودکان و نوجوانان با دارا بودن بالاترین جمعیت، سهم قابل توجهی در قربانیان تصادفات ترافیکی دارند و به همین نسبت باید سهم قابل ملاحظه­‌ای در آموزش فرهنگ ترافیک را نیز به این گروه سنی اختصاص داد.


میرزایی با بیان اینکه تربیت کودکان و شکل دادن به عادت‌های فرهنگی این عزیزان پروژه‌ای بلندمدت است، اظهار کرد: اگر فرهنگ در ذهن و فکر کودکان شکل بگیرد و نهادینه شود تا سال‌های متمادی و حتی تا پایان عمر باقی می‌ماند و پاک نمی‌شود.


معاون آموزش سازمان ترافیک با اشاره به اینکه لازم است امکانی فراهم شود تا کودکان از سنین کودکی در خصوص موضوع عبور و مرور در شهر به تفکر بپردازند و اهمیت آن را دریابند، اظهار کرد: در فضاهای آموزشی، کودکان اساساً نحوه عبور و مرور از خیابان، سازگاری با محیط شهری و حتی اعتماد به پلیس را از مربیان خود می‌­آموزند و یاد می‌گیرند تا هنگام عبور از خیابان به چه مواردی توجه کنند و از چه کسانی کمک بخواهند.


میرزایی با بیان اینکه کودکان در پارک آموزش ترافیک با کمک مربیان خود با مباحث و مفاهیمی همچون خط‌­کشی عابر پیاده، خطوط سفید، استفاده از حمل‌ونقل عمومی، چراغ­ و علائم راهنمایی و رانندگی و فرهنگ دوچرخه‌­سواری آشنا می‌‏شوند، تصریح کرد: کودکان این آموزه‌­ها را نه فقط در سنین کودکی که در سنین بزرگسالی نیز به کار می‌گیرند.


وی با اعلام اینکه خانواده، نقش انکارناپذیری در شکل‌گیری شخصیت افراد ایفا می‌کند، تأکید کرد: رعایت قوانین و مقررات و احترام به بایدها و نبایدهای ترافیکی، می­‌تواند یکی از کارکردهای خانواده امروزی در تعامل با مسائل و مشکلات جامعه به ویژه در شهرها ‏باشد. اعضای خانواده می‌­توانند علاوه بر گفتار، در رفتار و کردار خود نیز این مطلوبیت‌­ها را به فرزندان خود آموزش دهند و غرفه سازمان ترافیک در برج میلاد نیز با همین رویکرد طراحی و اجرا شده است.


معاون آموزش معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک همچنین با تأکید بر این که آموزش فرهنگ ترافیک، فرآیندی است که سایر گروه‌های سنی نیز به آن نیاز دارند، تصریح کرد: کیفیت آموزش ترافیک برای هر یک از بازیگرانی که در صحنه ترافیک ایفای نقش می‌کنند، متفاوت است و اصلی­‌ترین هدف آن، پر کردن فاصله بین آموزه­‌های موجود با دانسته­‌های مطلوب و همچنین اصلاح روش‌­های کاهش تصادفات و آثار و تبعات ناشی از آن در جامعه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر