اجرای پارک آموزش ترافیک در برج میلاد
به گزارش گروه اجتماعی آنا، سید محمد مهدی میرزایی قمی با بیان این خبر افزود: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و شروع جشنواره «شهر خدا»، بر آن شدیم تا از این فرصت مغتنم استفاده کنیم و با شبیهسازی اِلمانهای شهری و ترافیکی در مقیاس کوچک و ایجاد محیطی مفرح و جذاب برای کودکان، به ارائه برنامههای متنوع و سرگرمکننده از جمله برپایی کارگاههای آموزشی، اجرای نمایشهای ترافیکی، برگزاری مسابقات فرهنگی و آموزش عبور و مرور ایمن بپردازیم.
وی با اشاره به اینکه عابران پیاده به ویژه کودکان و نوجوانان، عاملی مهم در ترافیک درون شهری و برونشهری محسوب میشوند، اظهار کرد: گزارشهای ترافیکی بیانگر این است که در میان تمام سفرهای درونشهری، سفرهای پیاده سهم بالایی را به خود اختصاص دادهاند و کودکان و نوجوانان با دارا بودن بالاترین جمعیت، سهم قابل توجهی در قربانیان تصادفات ترافیکی دارند و به همین نسبت باید سهم قابل ملاحظهای در آموزش فرهنگ ترافیک را نیز به این گروه سنی اختصاص داد.
میرزایی با بیان اینکه تربیت کودکان و شکل دادن به عادتهای فرهنگی این عزیزان پروژهای بلندمدت است، اظهار کرد: اگر فرهنگ در ذهن و فکر کودکان شکل بگیرد و نهادینه شود تا سالهای متمادی و حتی تا پایان عمر باقی میماند و پاک نمیشود.
معاون آموزش سازمان ترافیک با اشاره به اینکه لازم است امکانی فراهم شود تا کودکان از سنین کودکی در خصوص موضوع عبور و مرور در شهر به تفکر بپردازند و اهمیت آن را دریابند، اظهار کرد: در فضاهای آموزشی، کودکان اساساً نحوه عبور و مرور از خیابان، سازگاری با محیط شهری و حتی اعتماد به پلیس را از مربیان خود میآموزند و یاد میگیرند تا هنگام عبور از خیابان به چه مواردی توجه کنند و از چه کسانی کمک بخواهند.
میرزایی با بیان اینکه کودکان در پارک آموزش ترافیک با کمک مربیان خود با مباحث و مفاهیمی همچون خطکشی عابر پیاده، خطوط سفید، استفاده از حملونقل عمومی، چراغ و علائم راهنمایی و رانندگی و فرهنگ دوچرخهسواری آشنا میشوند، تصریح کرد: کودکان این آموزهها را نه فقط در سنین کودکی که در سنین بزرگسالی نیز به کار میگیرند.
وی با اعلام اینکه خانواده، نقش انکارناپذیری در شکلگیری شخصیت افراد ایفا میکند، تأکید کرد: رعایت قوانین و مقررات و احترام به بایدها و نبایدهای ترافیکی، میتواند یکی از کارکردهای خانواده امروزی در تعامل با مسائل و مشکلات جامعه به ویژه در شهرها باشد. اعضای خانواده میتوانند علاوه بر گفتار، در رفتار و کردار خود نیز این مطلوبیتها را به فرزندان خود آموزش دهند و غرفه سازمان ترافیک در برج میلاد نیز با همین رویکرد طراحی و اجرا شده است.
معاون آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک همچنین با تأکید بر این که آموزش فرهنگ ترافیک، فرآیندی است که سایر گروههای سنی نیز به آن نیاز دارند، تصریح کرد: کیفیت آموزش ترافیک برای هر یک از بازیگرانی که در صحنه ترافیک ایفای نقش میکنند، متفاوت است و اصلیترین هدف آن، پر کردن فاصله بین آموزههای موجود با دانستههای مطلوب و همچنین اصلاح روشهای کاهش تصادفات و آثار و تبعات ناشی از آن در جامعه است.
انتهای پیام/