صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۶
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران:

اجرای جشنواره توسعه آموزش‌های شهروندی در مدارس نتیجه بخش خواهد بود

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران بر ضرورت توسعه آموزش های شهروندی تاکید کرد.
کد خبر : 251592

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، زهرا نژاد بهرام با اشاره به ضرورت توجه دستگاه های مختلف از جمله شهرداری به توسعه آموزش های شهروندی گفت: بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی به دلیل عدم آموزش و آگاهی رسانی صحیح شهروندان از نحوه برخورد با مسائل و موقعیت ها است.


وی توسعه آموزش‌های شهروندی را در گرو فرهنگ سازی اساسی و زیر ساختی دانست و عنوان کرد: قدم‌های ابتدایی هر کاری باید با فرهنگ سازی برداشت. به عنوان مثال اگر موضوعاتی نظیر مدیریت پسماند، تفکیک زباله و نظافت شهری را در مدارس به کودکان آموزش دهیم هزینه‌های بسیاری از دوش شهر برداشته می‌شود و بدین ترتیب فرصت‌های بهتر و بیشتری برای حرکت رو به جلو و پیش رفت خواهیم داشت.


رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران نقش رسانه‌ها را در فرهنگ سازی و توسعه آموزش‌های شهروندی پر رنگ شمارد و اشاره کرد: رسانه ها و مطبوعات نیز باید توجه ویژه به مسئله آموزش داشته باشند و با اطلاع رسانی‌های متناسب و موثر وارد میدان شوند.


نژاد بهرام در خصوص برنامه‌های شورای شهر برای توسعه آموزش‌های شهروندی و با تاکید بر اینکه بحث آموزش در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی قابل طرح است گفت: آموزش در حوزه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تعریف می شود اما هر کدام از کمیسیون‌ها قادرند نسبت به موضوع مدنظر خود یک بخش آموزشی اختصاص دهند.


وی افزود: به عنوان مثال در کمیسیون شهر سازی می‌توانیم محورهای آموزشی را به سازمان زیبا سازی سفارش کنیم و یا نقطه نظراتمان در زمینه آموزش به رسانه‌ها منعکس می‌کنیم.


ششمین جشنواره ترویجی آموزشی مشکات با محور "تهران، شهر امید، مشارکت و شکوفایی" از ابتدای دی‌ماه آغاز شده و گروه‌های سنی مختلف می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر