صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد؛

پیگیری مسائل حقوقی برای انتقال لاشه سانچی به نزدیک ترین مکان/ بررسی جعبه سیاه یک ماه زمان می‌برد

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به صرف زمان یک ماهه برای بررسی دقیق جعبه سیاه نفتکش سانچی گفت: در حال مهیا کردن شرایط و سپری کردن مراحل حقوقی برای انتقال لاشه کشتی به نزدیکترین مکان ممکن و بررسی زوایای داخلی آن هستیم.
کد خبر : 251564

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، محمد حق شناس، در خصوص آخرین وضعیت جستجوی اجساد از نفتکش غرق شده سانچی بیان کرد: با توجه به شدت سوختگی و غرق شدن نفتکش ایرانی، امکان جستجو برای پیکر خدمه وجود ندارد و در حال مهیا کردن شرایط و سپری کردن مراحل حقوقی برای انتقال لاشه کشتی به نزدیکترین مکان ممکن و بررسی زوایای داخلی آن هستیم.


وی در ادامه در توضیح زوایای مختلف سانحه برخرود نفتکش سانچی توضیح داد: کشتی سانچی 115 هزار تن میعانات گازی با درجه اشتعال منفی 18 درجه سانتی گراد حمل می‌کرد که در برخورد با کشتی چینی یک یا دو مخزن 20 هزار تنی منفجر شد.


معاون سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: اطلاعات اولیه به دلیل آسیب شدید نفتکش سانچی درباره کارکنان آن ناامید کننده بود البته تا آخرین لحظه برای حداقل انتقال اجساد تلاش شد اما به دلیل حجم آتش و گازهای سمی امکان این کار ایجاد نشد.


حق شناس در خصوص عمق حادثه نفتکش بیان کرد: عمق حادثه در همان لحظات نخست مشخص بود و نشت گاز های سمی اجازه نفس کشیدن به هیچ کس را تا شعاع هزار متری نمی داد و س از برخورد دو کشتی و انفجار نفتکش هیچ علامت و تقاضایی از سوی نفتکش سانچی نداشتیم و این نشان می‌داد پس از انفجار هیچ یک از کارکنان فرصت عکس العملی را نداشت.


وی در توضیح سازنده کشتی سانچی گفت: کشتی سانچی ساخت سال 2008 کره جنوبی به وسیله شرکت هیوندا بود و جدیدترین استانداردهای جهانی را داشت و این سانحه در دو سه دهه اخیر بی سابقه بوده است و منطقه برخورد جزء نقاط کور راداری نیز نبود.


معاون سازمان بنادر و دریانوردی در توضیح نحوه نجات سرنشینان کشتی باری چینی که با نفتکش ایرانی برخورد کرده است، اظهار کرد: کارکنان کشتی کریستال پس از برخورد با نفتکش سانچی به آب می‌پرند و به وسیله قایق و بالگرد نجات می‌یابند و کشتی چینی نیز که به موتور آن آسیبی وارد نشده بود به ساحل برده شد.


حق شناس در خصوص شرایط بررسی جعبه سیاه نفتکش تصریح کرد: جعبه سیاه کشتی سانچی با حضور همه ذینفعان از جمله چین، هنگ کنگ، پاناما و ایران در چین باز و اطلاعات آن بررسی می‌شود، اعلام نتیجه بررسی ها روند حقوقی دارد و حداقل یک ماه زمان لازم دارد و نتیجه بررسی ها برای بیمه ها و مالکان سانچی مهم است.


وی در توضیح علت اصلی برخورد دو کشتی گفت: به طور قطع نمی توان گفت به چه دلیل این دو کشتی با یکدیگر برخورد کردند و باید جعبه سیاه بررسی شود.


منبع: میزان


انتهای پیام/

ارسال نظر