صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۴ - ۰۴ تير ۱۳۹۴

نامه هشدارآمیز مشاوران سابق رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای

چند تن از مشاوران پیشین رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای مدعی شدند که این کشور به توافق اتمی جدی‌تری با ایران نیاز دارد.
کد خبر : 25130

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، این افراد در نامه‌ای به باراک اوباما اعلام کرده‌اند که توافق هسته‌ای احتمالی با ایران فاقد ضمانت‌های امنیتی لازم است.


بر اساس این گزارش، این کارشناسان سیاست خارجی در دولت‌های پیشین آمریکا مسئولیت‌های امنیتی بر عهده داشتند و پنج تن از آنها نیز در دوره نخست ریاست جمهوری باراک اوباما با وی همکاری کرده‌اند.


در بخش دیگری از این گزارش آمده است: در نامه سرگشاده این افراد آمده است که توافق اتمی با ایران در آستانه عدم رعایت همان استانداردهایی است که دولت اوباما برای رسیدن به یک توافق خوب تعیین کرده بود.


در بخش دیگری از این نامه تصریح شده است: برای رعایت این استانداردها، باید نقش بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای ایران پررنگ‌تر شود و شروطی برای رفع تحریم‌های ایران گذاشته شود.


امضاکنندگان این بیانیه همچنین تاکید کرده‌اند: بسیاری از ما توافق اولیه قوی‌تر را با ایران ترجیح می‌دهیم. این توافق فعلی، مانع از قابلیت ایران برای دسترسی به سلاح اتمی نمی‌شود. هر چند که مواد لازم برای چنین دسترسی را ۱۰ تا ۱۵ سال کاهش می‌دهد.


افرادی همچون دنیس راس مشاور سابق اوباما در امور ایران و خاورمیانه، دیوید پترایوس (رئیس پیشین سیا و فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق)، رابرت آینهورن (عضو پیشین تیم آمریکا در مذاکرات با ایران) و گری سیمور (مشاور پیشین اوباما در زمینه سیاست هسته‌ای و رئیس کنونی سازمان متحد علیه ایران اتمی) این نامه را امضا و پیش از سفر جان کری به وین منتشر کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر