صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۷ - ۲۴ دی ۱۳۹۶
در نامه‌ای به مجلس صورت گرفت؛

انتقاد شورای عالی انقلاب فرهنگی از اجرای احکام شرعی دربیمارستان‌ها

نماینده مردم مشهد از نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مجلس در مورد انتقاد از وضعیت اجرای احکام شرعی در بیمارستان ها خبر داد و گفت: رئیس مجلس نیز بررسی این موضوع را به بنده محول کردند.
کد خبر : 251158

به گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی سوال نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.


سوال نماینده مشهد به شرح زیر است:


چرا علیرغم وجود مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی و وظایف مصرح وزارت بهداشت در خصوص اجرای کامل قانون انطباق امور پزشکی با موازین شرع مقدس اسلام و ابلاغ دستورالعمل های اجرایی جهت نگهداری از بیماران و همراهان در محیط های درمانی، باز هم شاهد نابسامانی و بی حرمتی آشکار به حریم بانوان در بیمارستان ها هستیم.


پژمان فر در این خصوص گفت: امروز برخی مشکلات فرهنگی در وزارت بهداشت نیازمند پول نیست، بلکه نیازمند اجرای قانون است. طبق آمار رسمی سالانه ۳۵۰ هزار سقط جنین در کشور صورت می گیرد. آمار غیر رسمی نیز حکایت از ۵۰۰ هزار سقط جنین دارد.


وی ادامه داد: وضعیت بیماران در اتاق های بستری با چارچوب های شرعی متناسب نیست. خواهران در یکی از بیمارستان ها چادر طراحی کردند که با مخالفت جدی مسئولان وزارت بهداشت مواجه شدند، این گونه مخالفت ها و ایستادگی ها ناشی از چیست. علت این شرایط سختگیرانه چیست؟


عضو کمسیون فرهنگی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص این وضعیت به مجلس نامه نوشت و گلایه کرد. رئیس مجلس نیز به بنده ماموریت دادند که این موضوع را پیگیری کنید، ما نمی توانیم بی تفاوت باشیم.


وی تاکید کرد: یکی از دغدغه های بانوان در بیمارستان ها، حضور پرسنل آقا در خدمت دهی به این قشر محترم چه در بخش و چه در اتاق عمل می باشد به طوری که حریم و حرمت عفا و حیای بیماران خانم را خدشه دار نموده است، این موضوع منجر به انتقال شکواییه های متعدد به طور رسمی و غیررسمی به کمیسیون فرهنگی شده است.


پژمان فر ادامه داد: با توجه به مصوبه ۴۲۷ شورای انقلاب فرهنگی مبنی بر مدیریت حل این مشکل توسط آن وزارتخانه، چرا هنوز شاهد این گونه مسائل هستیم.


در ادامه وزیر بهداشت اظهار داشت: با توجه به مقدورات پرسنلی، تدابیر مدیریتی در بخش های دولتی صورت پذیرفته است و تا حد زیادی مشکل مرتفع شده، دستورالعمل های اجرایی برای بخش خصوصی نیز ابلاغ گردیده است، لذا در صورت وجود شکایت در این خصوص، موضوع قابل پیگیری است.


نماینده مشهد در مجلس از ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون فرهنگی برای بررسی وضعیت اجرای احکام اسلامی در بیمارستان ها خبر داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر