صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۳ - ۲۳ دی ۱۳۹۶
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

ضعف دیپلماسی عامل غفلت از درآمدزایی صنعت دریایی/ توسعه حمل و نقل دریایی ربطی به تحریم ها ندارد

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه افزایش سهم جابه جایی بار و مسافر از طریق دریا ربطی به تحریم ها ندارد، گفت: دیپلماسی دریایی ضعیف دولت به از دست دادن سهم ایران در کریدورهای بین المللی منجر شده است.
کد خبر : 250761

به گزارش حوزه پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدرضا رضایی با تاکید بر ضرورت توجه به ظرفیت های بالقوه دریایی در کشور، گفت: برنامه ریزی برای رشد سهم حمل و نقل دریایی در جابه جایی مسافر و بار می تواند درآمد زایی خوبی برای کشور ما داشته باشد.


رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وجود دریا در شمال و جنوب ایران موقعیت استراتژیک و مناسبی را برای آن رقم زده است، افزود: در صورتی که حمل و نقل دریایی در ایران توسعه یابد می تواند مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته ارزآوری خوبی برای اقتصاد به همراه داشته باشد.


درآمدزایی بنادر در ایران مورد غفلت واقع شده است


نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کشورهای پیشرفته هر روز به فکر کسب درآمد از راه های جدید هستند، تصریح کرد: متاسفانه ما هنوز نتوانسته ایم از موقعیت های بالقوه بنادر خود در راستای افزایش درآمدزایی برای کشور استفاده کنیم.


وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه و سایر اسناد بالادستی به ضرورت افزایش سهم بنادر و حمل و نقل دریایی از جابه جایی مسافر و بار تاکید شده است، گفت: متاسفانه حمل و نقل دریایی در کشور ما مغفول بوده و از برنامه ها و چشم اندازهای آتی عقب مانده است.


خروج احتمالی آمریکا از برجام تهدیدی برای حمل و نقل دریایی نیست


این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به برخی زمزمه ها مبنی بر خروج احتمالی آمریکا از برجام، افزود: برنامه ریزی در حوزه های مختلف کشور باید به گونه ای باشد که حتی اگر برجام به کل وجود نداشت هم خللی در ادامه روند دستگاه های داخلی رخ ندهد.


رضایی با تاکید بر اینکه به آمریکا خوشبین نیستیم، تصریح کرد: برنامه مداری و دوری از مدیریت های ضعیف در حوزه های مختلف از جمله حمل و نقل دریایی و هوایی می تواند کشور ما از تصمیمات خلق الساعه کشورهای دیگر مانند آمریکا مصون دارد.


بی برنامگی بیش از تحریم ها اقتصاد کشور را تهدید می کند


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه افزایش سهم حمل و نقل بار و مسافر از طریق دریا ربطی به تحریم ها ندارد، گفت: متاسفانه بیشترین لطمه کشور در حوزه حمل و نقل دریایی بی برنامه گی است تا فشارهای کشورهای اجنبی زیرا اگر طبق برنامه های بالادستی اقدامات انجام شود پیشرفت ها ملموس خواهد بود.


رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت دریا، بنادر، سواحل و کریدورهای بین المللی باید تقویت شود، افزود: متاسفانه دولت پیگیری های ضعیفی در حوزه دیپلماسی دریایی داشته که این خود به از دست دادن سهم ایران در کریدورهای بین المللی منجر شده است.


رضایی با اشاره به ارتباط دریایی ایران با برخی کشورها از جمله چین، هند و پاکستان، گفت: در صورتی که ارتباط ایران با کشورهای مختلف دنیا تقویت شود به طور حتم آب های داخلی مسیر رفت و آمد بین المللی شده و از این منظر نیز درآمد زایی خوبی نصیب کشور می شود.


صنعت حمل و نقل دریایی از بودجه دولتی بی نصیب است


وی ادامه داد: با توجه به اینکه حمل و نقل دریایی و همچنین بنادر کشور از بودجه دولتی بی نصیب بوده و به صورت درآمد هزینه ای اداره می شوند دولت باید به نحو دیگری حمایت های خود را از این بخش نمایان کند.


رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: توسعه حمل و نقل دریایی می تواند در بهبود وضعیت اقتصادی کشور و رونق کسب و کار تاثیر به سزایی داشته باشد از این رو غفلت از این موضوع مورد پذیرش نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر