صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۶

فیس‌بوک: ساختار خبررسانی را عوض می‌کنیم تا وقت کمتری از شما بگیریم

فیس‌بوک اعلام کرده تغییراتی در پیش است که باعث می‌شود در آینده بسیاری از کاربران در این سایت وقت کم‌تری بگذارند. این شبکه اجتماعی قرار است سیاست‌های انتشار مطالبش را تغییر دهد.
کد خبر : 250733

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از BBC، فیس‌بوک می‌خواهد اولویت دیده شدن مطالب با نوشته‌ها یا پست‌های شبکه خانواده و دوستان هر کاربر باشد و خبرهای کم‌اهمیت، تبلیغات و مطالب تجاری کم‌تر از حالت فعلی در این شبکه اجتماعی به چشم آید.


مارک زوکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، اعلام کرده که می‌خواهد شبکه‌ فیس‌بوک در همان حال که مفرح است، به حال مردم هم مفید باشد.


منظور او این است که به جای آن‌ که تبلیغات و مطالب حاشیه‌ای وقت کاربران را بگیرد، موضوعات و مباحثی مطرح شود که برای جامعه مفید است یا روابط دوستان و آشنایان را تقویت می‌کند. منتقدان فیس‌بوک می‌گویند که این شبکه اعتیادآور است و به روح و روان کاربران آسیب می‌زند.


بر اساس تغییراتی که مدیرعامل فیس‌بوک در صفحه‌اش اعلام کرده است، احتمالا شرکت‌های تجاری نسبت به گذشته با استقبال کمتری در فیس‌بوک مواجه خواهند شد. این تغییرات قرار است در هفته‌های آینده آغاز شود.


به گفته مدیر فیس‌بوک، با این تغییرات گرچه انتظار دارد کاربران وقت کم‌تری در فیس‌بوک بگذارند اما وقت آن‌ها مفیدتر سپری خواهد شد.


فیس‌بوک پیش‌تر متهم شده بود که با شنود گفت‌وگوی کاربران تبلیغات مرتبط با آن‌ها را در معرض دیدشان قرار می‌دهد. ادعایی که فیس‌بوک تکذیب کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر