صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۷ - ۲۲ دی ۱۳۹۶
رئیس کمیسیون عمران خبر داد؛

تعیین تکلیف وزارت نفت برای بهسازی راه روستایی در بودجه ۹۷

رئیس کمیسیون عمران مجلس، از موافقت کمیسیون متبوعش با ایجاد تکلیف برای وزارت نفت درلایحه بودجه ۹۷ برای توزیع ۴ میلیون تن قیر رایگان در راستای بهسازی راه های روستایی خبر داد.
کد خبر : 250561

به گزارش حوزه پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدرضا رضایی با انتقاد از بی‌توجهی دولت‌ها به وضعیت راه روستایی و تبعات بی شمار آن، گفت: متاسفانه هر ساله رقم بودجه بهسازی راه روستایی کمتر شده که این خود به عوامل بسیاری از جمله مهاجرت دامن زده است.


رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در گذشته راه روستایی معاونتی مستقل در وزارت راه وشهرسازی داشته است، افزود: در حال حاضر این معاونت به یک مدیرکل تقلیل پیدا کرده و اهمیت خود را از دست داده است.


انتقاد از عدم تخصیص صددرصدی بودجه سنواتی برای راه روستایی


نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عدم همکاری سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبارات مصوب برای راه های روستایی، تصریح کرد: تاکنون در هیچ سالی تخصص صددرصدی اعتبارات راه روستایی رخ نداده که این خود تاخیر در بهسازی راه ها و همچنین پیامدهای بیشمار آن از جمله پرخطر بودن مسیرها و در نتیجه تخلیه روستاها را در پی دارد.


رضایی با بیان اینکه بی توجهی به زیرساخت های روستایی و عدم تخصص اعتبارات مصوب به معضل حاشیه نشینی دامن می زند، گفت: وزارت نفت نیز نسبت به ارایه قیر رایگان برای راه های روستایی استکاف می روزید که با رایزنی های بسیار مقرر شد طبق قانون عمل شود.


وزارت نفت باید به تعهد خود در ارایه قیر رایگان در سال 96 عمل کند


وی ادامه داد: با برگزاری نشست های فراوان مقرر شد وزارت نفت طبق قانون مابه تفاوت سه میلیون تن قیر رایگان برای بهسازی راه روستایی را که تاکنون 60 درصد آن ارایه شده را نیز به دستگاه های مربوطه تحویل کند.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه متاسفانه در بودجه 97 ارایه قیر رایگان ازسوی دولت دیده نشده است، افزود: کمیسیون عمران مجلس ضمن گنجانده دوباره این موضوع در لایحه بودجه 97 با افزایش آن به 4 میلیون تن نیز موافقت کرده از این رو در صورت تصویب نهایی در مجلس اجرایی آن لازم است.


ارایه قیر رایگان برای بهسازی راه های روستایی تنها عامل محرک پروژه ها بوده است


رضایی با تاکید بر اینکه ارایه قیر رایگان برای بهسازی راه های روستایی تنها عامل محرک پروژه ها بوده و دستگاه های اجرایی را به انجام اقدامات عمرانی تشویق کرده بود، گفت: متاسفانه در بودجه 97 حق روستاها دیده نشده و به آن ها ظلم شده است.


رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بهسازی راه های روستایی یکی از اقداماتی است که کشورهای پیشرفته برای رشد و توسعه کشورشان در دستور کار قرار می دهند زیرا می تواند ماندگاری در روستا را تقویت کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر