صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۷ - ۰۳ تير ۱۳۹۴

نماینده ولی فقیه در سپاه : بنا نیست در انقلاب اسلامی اشتباهات صدر اسلام تکرار شود

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با تأکید بر جایگاه والای ولی فقیه در اسلام گفت: هیچ شخصیتی در نظام جمهوری اسلامی هم‌ردیف ولی فقیه نیست.
کد خبر : 25031

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام علی سعیدی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مسئولان نمایندگی ولی‌قیه در سپاه عاشورا افزود: اگر کسی در این نظام ولایی در جست‌وجوی هم‌ردیف برای ولی فقیه باشد در حقیقت به اصل ولی‌فقیه در فقه شیعه اعتقاد ندارد.


وی ولایت‌مداری و شریعت‌مداری را از آزمون‌های بسیار سخت الهی برای بشریت دانست و اظهار کرد: باید توجه داشت که اتکا به ولایت و شریعت هزینه‌های سنگینی دارد که البته هم سخت و هم سهل است.


سعیدی با اشاره به فرمایش‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی درباره اصل ولایت فقیه گفت: زمانی که امام راحل می‌فرماید ولایت فقیه ولایت رسول‌الله است، اگر عده‌ای در خبرگان، مجلس، امامان جماعات و جمعه و سایر مسئولان موضع دیگری اتخاذ کنند یا نسبت به این موضوع مهم بی‌تفاوت باشند، تکلیف چیست؟








موضوعاتی همچون صرفه‌جویی، توجه به اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی از جمله انتظارات ولی فقیه از امت است که در حقیقت این توصیه‌ها در حکم دستور امامان است و هیچ فرقی با آن ندارد

وی ادامه داد: امروز استکبار جهانی برای خراب کردن ساختمان انقلاب اسلامی با بیل و کلنگ که همراه با صدا و آگاهی دادن به مردم باشد، وارد صحنه نمی‌شود بلکه با انواع ترفندها و فتنه‌های بدون هیاهو به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی است که باید در این مسیر همواره آحاد ملت و مسئولان هوشیاری خود را حفظ و تقویت کنند.


سعیدی با بیان اینکه «امتی در مسیر حرکت خود پیروز است که هر نوع عمل براندازی را با بصیرت مشاهده کند»، گفت: لازمه چنین بصیرتی ولایت‌مداری است که امروز آزمون آن در دفاع از ولی فقیه زمان می‌باشد.


وی، عمل به رهنمودهای رهبر انقلاب را لازمه پیشرفت و توسعه کشور خواند و اظهار کرد: موضوعاتی همچون صرفه‌جویی، توجه به اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی از جمله انتظارات ولی فقیه از امت است که در حقیقت این توصیه‌ها در حکم دستور امامان است و هیچ فرقی با آن ندارد.


نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به حوادث مربوط به صدر اسلام و رویگردانی تعدادی از اصحاب و یاران پیامبر از مسیر اصلی اسلام و امامان معصوم یادآور شد: بنا نیست در انقلاب اسلامی نیز چنین اشتباهاتی تکرار شود.


سعیدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره تحریف شخصیت امام خمینی(ره) گفت: باید این موضوع مهم و مورد تأکید رهبری را با حساسیت و جدیت کامل درک کنیم، زیرا امروز کسانی که مدعی بودند، در برابر مواضع امام راحل موضع دیگری می‌گیرند یا سکوت می‌کنند و حتی حرف‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی را تحریف می‌کنند.


وی اضافه کرد: امروز عده‌ای با استفاده از آموزه‌های امام خمینی‌(ره) برای تضعیف رهبری تلاش می‌کنند که باید مراقب چنین افرادی بود.


فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم با اشاره به توانمندی‌های سپاه در دفاع از کیان میهن اسلامی، گفت: سپاه عاشورا مقتدر، قوی و استوار پای در رکاب ولایت و انقلاب اسلامی است.


سردار غلام عسکر کریمیان افزود: سپاه عاشورا امروز دوشادوش سایر قوای مسلح مستقر در آذربایجان شرقی همدل و همزبان برای دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب تلاش می کند.


در این مراسم، حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فرد به عنوان مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا معرفی و از خدمات پنج ساله حجت‌الاسلام ابوالفضل ولایی در این سمت قدردانی شد.


کاملی‌فرد پیش از این به عنوان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل انجام وظیفه می کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر