صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پرونده‌ 125 متهم به قاچاق ارز روی میز نخست‌وزیر عراق

یک نماینده پارلمانی عراق اعلام کرد: ۲ سال است که نخست وزیر این کشور در حال پیگیری پرونده 125 فرد متهم به قاچاق پول به خارج از کشور است.
کد خبر : 250232

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، «جاسم البیاتی» نماینده پارلمان عراق از وجود 125 متهم به قاچاق ارز از کشور خبر داد و گفت که «حیدر العبادی» نخست وزیر، دو سالی است که با طرف‌های بین‌المللی مسئول، پرونده‌های این افراد را در دست بررسی دارد.


وی که از مقامات نزدیک به العبادی است، در گفت‌وگو با «بغداد الیوم» اظهار داشت: نخست‌وزیر عراق دو سال است که با طرف‌های مسئول بین‌المللی در حال تحقیق و بررسی حسابهای بانکی 125 شخصیت عراقی است که متهم به خارج کردن غیرقانونی ارز از کشورند.


وی افزود: طرف‌های بین‌المللی اطلاعات لازم را جمع‌آوری کرده‌اند و مدارک لازم درباره دارایی‌های این مسئولان را ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد، در بازه‌های زمانی نزدیک، پولهای زیادی به حسابهای آنها واریز شده است.


البیاتی گفت: العبادی مدارک لازم را به کمیته قضایی کشور ارائه خواهد کرد تا اقدامات قانونی لازم درباره این افراد صورت گیرد.


حیدرالعبادی پس از اعلام پایان داعش در عراق، تاکید کرد که مبارزه با فساد، مهمترین اولویت وی در مرحله پسا داعش است. وی اخیرا از طرح خود برای مبارزه با فساد در این کشور سخن می‌گوید. بر اساس گفته وی، مبارزه با فساد در عراق دشوارتر از مبارزه با تروریسم است زیرا افراد فاسد دارای سرمایه و رسانه هستند و حقایق را در جامعه وارونه جلوه می دهند و به منظور پیشبرد اهداف و پنهان کردن فساد خود، همگان را فاسد معرفی می کنند؛ او معتقد است: ما همانگونه که بر ترورسیم پیروز شدیم، بر فساد نیز فائق خواهیم آمد و به طور حتم موفقیت ما در مبارزه با فساد بر قدرت ما خواهد افزود.


طبق گفته منابع نزدیک به نخست وزیری عراق، العبادی قصد دارد با تاسیس شورای عالی مبارزه با فساد به ریاست خود و عضویت هیات پاکسازی و نظارت مالی و دفاتر بازرسان عمومی این اقدام را عملی سازد.


انتهای پیام/

ارسال نظر