صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۴

تورنتون وایلدر با «پل سن‌لوئیس‌ری» آمد

«پل سن‌لوئیس‌ری» نوشته تورنتون وایلدر با ترجمه علیرضا دوراندیش به پیشخوان کتابفروشی‌ها رسید.
کد خبر : 25021

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی انتشارات افراز، «پل سن‌لوئیس‌ری» رمانی است که باعث تثبیت تورنتون وایلدر در ادبیات امریکا شده است. این کتاب که در سال 1928برنده جایزه پولیتزر بهترین رمان شده است، دارای 5 بخش با عنوان «شاید یک حادثه»، «مارکسا دی مونته مایور»، «استبان»، «عمو پیو» و «شاید یک قصد» است.


به گفته مترجم کتاب، با وجود این‌که «پل سن لوئیس ری» سبک روایی بسیار خاصی دارد که بیشتر به ادبیات امریکای لاتین نزدیک است با دورن‌مایه فلسفی عرفانی‌‌اش قرابت کم‌نظیری نیز با ادبیات و فرهنگ فارسی و شرقی دارد.


وی در این کتاب از خواننده خواسته است که موخره نویسنده را که به درک بهتر پیام و درون‌مایه داستان و همچنین یادگیری شیوه خواندن و نوشتن کمک می‌کند با دقت بیشتری بخواند.


دوراندیش در این کتاب توضیحات اضافی درباره اسامی و اشارات نویسنده را که در متن اصلی اثر وجود ندارد برای اطلاعات بیشتر خوانندگان کتاب در قالب پاورقی آورده است.



تورنتون وایلدر داستان‌سرا و نمایشنامه‌نویس برجسته آمریکایی است. وی در سال ۱۹۳۸ با خلق نمایشنامه معروف خود «شهر ما» موفق به دریافت جایزه پولیتزر شد. او قبل از آن در سال ۱۹۲۷ رمانی جنجال‌برانگیز با عنوان «پل خلیج سن لوئیس ری» را به رشته تحریر درآورد که به تقابل سرنوشت، عدالت و نوع‌پرستی می پردازد. داستان سرنوشت پنج مسافری است که از روی پلی که به استواری شهرت دارد می‌گذرند و ناگهان پل می‌شکند و این پنج نفر به خلیج سقوط می کنند. داستان حالتی روایت‌گونه دارد و کشیشی به نام «برادر جانیپر» راوی آن است که سرنوشت تک‌تک قربانیان را روایت می‌کند و سعی در شرح عملکرد قدرت الهی در سرنوشت آدمی دارد. تورنتون وایلدر در سال ۱۹۶۲ اولین نشان افتخار ملی ادبی را در مراسمی خاص در کاخ سفید دریافت کرد. از آخرین رمان‌های او می توان به «روز هشتم» به سال ۱۹۶۷ اشاره کرد.


«پل سن لوئیس ری» در 160 صفحه و 1100 نسخه با بهای 11100 تومان به چاپ رسیده است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت انتشارات افراز به نشانی www.afrazbook.com مراجعه کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: نشر افراز
ارسال نظر