صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۸ - ۱۹ دی ۱۳۹۶
مربی تیم ملی‌کشتی آزاد:

گزارش کار به رسول خادم دادم و از کسی هم دلخور نیستم

مربی تیم ملی‌کشتی آزاد گفت: دلخوری از کسی ندارم و با هر سمتی به کارم در تیم ملی ادامه می دهم.
کد خبر : 249676

محمد طلایی مربی تیم‌ ملی‌ کشتی آزاد در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره شروع تمرینات گفت: «‌ما امسال چند مسابقه مهم پیش رو داریم و برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی (روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه در تبریز)، رقابت‌های قهرمانی آسیا (اسفندماه در قرقیزستان) و جام جهانی ۲۰۱۸ آمریکا (فروردین ماه سال آینده) خودمان را باید آماده کنیم. در دوره جدید تمرینات که تمرینات زمستانه کشتی‌گیران است زیاد به دنبال آمادگی نیستیم و همه هدفمان این است که از بُعد فنی با کشتی‌گیران کار کنیم تا ایرادات فنی آنها را برطرف کنیم. این اردو تا 29 دی‌ماه ادامه خواهد داشت.»


وی در مورد تغییراتی که در راس کادر فنی تیم ملی و ربط این موضوع به نتایج ضعیف آزاد کاران در مسابقات جهانی پاریس گفت:«از همان ابتدا که مسئولیت تیم را برعهده‌ گرفتم قرار بود با چند جوان کار خودمان را آغاز کنیم و افت تیم کشتی آزاد با آن کشتی‌گیران کاملا طبیعی بود.مسلما این کشتی‌گیران برای اینکه به قول معروف جا بیافتند حداقل به یک سال زمان نیاز دارند اما متاسفانه ما مردم عجول هستیم و با یک مسابقه همه را قضاوت می‌کنیم.هر کشتی‌گیری تازه‌کاری برای اینکه تجربه لازم را به دست بیاورد به زمان نیاز دارد و این موضوع کاملا طبیعی است.‌در همین مسابقات‌ جهانی اگر دقت کنید برخی کشتی‌گیران ما در ثانیه‌های پایانی نتیجه بازی را واگذار کردند که همه نشان از عدم تجربه کافی آنها بوده است.»


طلایی تاکید کرد: «‌به طور حتم اگر کشتی‌گیران تجربه کافی را پیدا کنند در آینده به مراتب نتایج بهتری کسب خواهند کرد.‌ من مطمئنم که در آینده کشتی‌گیران قابل قبولی در کشتی آزاد خواهیم داشت و آنان با مرور زمان بهتر از قبل نتیجه می‌گیرند. پس از مسابقات جهانی کشتی گیرانی توانستند نتایج قابل قبولی مقابل حریفان خود کسب کردند.‌بنابراین این موضوع را باید قبول کنیم اگر در جهانی برخی مدال از دستشان افتاد به دلیل این بود که اسیر اتفاقات کشتی شدند.‌ کشتی‌گیران در جایگاهی نتیجه را واگذار کردند که نمی‌توان گفت آنها ضعف تکنیکی داشتند؛ برخی که حق شان کسب برنز بود درست در ثانیه‌های پایانی نتیجه را واگذار کردند اما متاسفانه کم‌تجربگی این اجازه را به آنها نداد. از همین روی من به عنوان سرمربی تیم ملی در مسابقات جهانی از کادر خود دفاع می‌کنم و انتظارم دارم اگر هدف این است که بدنه تیم ملی کشتی آزاد را جوانان تشکیل دهند فرصت لازم را هم در اختیار آنها بگذارند و حمایت های لازم صورت بگیرد تا در آینده نتایج بهتری کسب کنند.»


وی ادامه داد:«همانطور که گفتم ما تیم جوانی در اختیار داریم البته چند کشتی گیر باتجربه و مدال آور مانند کمیل قاسمی و‌ حسن رحیمی را هم در اختیار داریم که شاید تا چندسال آینده می توانند در اختیار ما باشند اما با توجه به اینکه المپیک 2020 را پیش رو داریم و از همین حالا باید بر روی کشتی گیران سرمایه‌گذاری کنیم بنابراین باید به کشتی‌گیران زمان بدهیم و با عجله سرمایه‌های کشتی را نسوزانیم. به طور حتم این تیم می‌تواند در مسابقات مختلفی که پیش رو دارد نتایج قابل قبولی کسب کنند.»


مربی تیم ملی کشتی آزاد همچنین در مورد حضور رسول خادم در تیم ملی کشتی آزاد و دلخوری او بعد از انتخابش به عنوان مربی گفت: «نمی‌دانم چرا این صحبت‌ها عنوان شده که من از این بابت دلخور شدم. هدف همه ما کمک به تیم ملی است و از همان موقع هم که خادم از تیم ملی رفت و من به عنوان سرمربی انتخاب شدم پیش بینی این می‌شد که تیم شاید کمی افت کند. حضور خادم به صورت نسبی هم به تیم کمک فراوانی می کند. ضمن اینکه من در آن زمان وقت زیادی برای آمادگی کشتی‌گیران نداشتم و با توجه به اینکه همگی جوان و کم تجربه بودند از همین روی آن نتیجه‌ای که مورد انتظار بود حاصل نشد. به هر روی کدورتی بین ما نبوده و نیست؛ من و رسول خادم سال هاست با هم رفاقت داریم. در این سال‌ها هم‌ مربیان زیادی در تیم ملی کار کرده‌اند و اکنون نیز حضور ندارند. به هرحال هر آمدنی یک رفتنی هم دارد، یک زمان تصمیم بر این بود که من به عنوان سرمربی در خدمت تیم ملی باشم که من نیز انجام وظیفه کردم و حالا که رسول خادم دوباره بازگشته مانند قبل به عنوان مربی تیم ملی در کنار او خواهم بود.»


طلایی در پاسخ به اینکه در جلسه‌اش با خادم حول چه محورهای صحبت کرده است؛عنوان کرد: «من به عنوان سرمربی تیم ملی وظیفه‌ام این بود که گزارش کاری به خادم بدهم و همین کار هم انجام دادم، در جلسه‌ای که گذشت ما حول این محورها صحبت کردیم و من در مورد شرایط تیم ملی توضیح دادم و قرار بر این شد که کارها و وظایف را طبق برنامه پیش ببریم تا تیم کشتی آزاد به روزهای اوجش برگردد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر