صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۷ - ۱۸ دی ۱۳۹۶
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مجلس بر اساس واقعیت جامعه لایحه بودجه را تغییر می‌دهد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مجلس لایحه بودجه سنواتی را بررسی، تغییر و تصویب می کند نه اینکه فقط مطالعه و نظر دهد.
کد خبر : 249462

به گزارش حوزه پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمود بهمنی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه مجلس در خصوص بودجه نظر بدهد نه اینکه اصل آن را زیر سوال ببرد، اظهار داشت: طبق قانون، لایحه بودجه سنواتی را مجلس مصوب می کند، یعنی اگر تغییراتی لازم باشد اعمال و آن را تصویب می کند و کل کشور باید بر اساس آن مصوبه عمل کند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صحبت های رئیس جمهور قابل احترام است، اما اگر قرار نبود مجلس لایحه بودجه را طبق قانون اساسی، تصویب کند، نیازی به ارسال لایحه به قوه مقننه نبود و دولت می توانست بدون تصویب مجلس، عمل کند.


نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس دهم شورای اسلامی بیان اینکه مجلس براساس وضعیت کشور، تصمیم گیری می کند، گفت: تصور کنید دولت پیشنهاد دهد که قیمت بنزین 1500 تومان یا 5 هزار تومان شود، باید در این زمینه اظهار نظر کند و با بررسی وضعیت اقتصادی کشور موضوع را تغییر و تصویب کند، البته برای تصویب هم ساز و کاری دیده شده است اول کمیسیون تلفیق بررسی می کند و سپس در صحن علنی با عموم نمایندگان موضوع بررسی و تصویب می شود.


بهمنی با بیان اینکه دولت براساس مفروضات خود لایحه بودجه را ارائه می دهد، اظهار داشت: مجلس نیز بر اساس واقعیت جامعه لایحه را تغییر می دهد و اگر منابع درآمدی کاهش پیدا می کند، هزینه ها را نیز کاهش می دهیم، مجلس متوجه ایجاد تعادل بین درآمد و هزینه است.


گفتنی است رئیس جمهور روز دوشنبه در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی گفته بود که طبق قانون اساسی مسئول مستقیم برنامه و بودجه در کشور شخص رییس جمهور است. البته قبول داریم که مجلس هم باید نظراتی در این حوزه داشته باشد، اما نه اینکه اصل بودجه را زیر سوال ببرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر